Eländig start på veckan

Har haft öronproblem senaste tiden (jag - inte hunden!) men härdat ut tack vare maxdos Alvedon. Tidigt imorse tog det fart på eländet - trumhinnan sprack. *ajaj*
Besök på VC, penicillin och sjukskrivning blev det. Det var tacken för att man jobbat ihop Storhelgsersättning, nu går det väl jämnt upp med karensdagen. *grrr*
Jag vägrar dock vara hemma mer än imorgon. Onsdagens korta arbetspass ska jag genomföra, om jag så ska komma med ett kilo fetvadd runt högerörat.

Så dagen har spenderats inomhus, med tjock mössa och stundvis varmvattenflaska instoppad därunder. Tillhörande långkalsonger, lurvig tröja och duntofflor. Mitt på dagen plingar det förstås på dörren, som alltid när man inte vill ha besök... Och det var verkligen en överraskning - grannen under (äldre mannen) gav mig en tulpanbukett och önskade gott nytt år! :-O Jag misstänker att han tagit sig en sluring, men det var hursomhelst snällt, haha. :-D

Ville har därmed fått tillbringa dagen härhemma, och stimulerats med bentuggning och rastningsprommisar. Tur att han fått rejält med aktivitet i helgen, då är inte samvetet lika tungt. Imorgon ska jag försöka släpa mig ut till närmaste åkern och låta honom släppa loss, om ingen känner sig manad att låna honom förstås. Det är gratis. :-)

Den här uppsynen skrämmer småbarn:



Fullt ös:



Dags att intaga kvällsmedicinen.

God kväll!

PS. - Nog för att det blev endel surr igår, men undrar om man kan surra sönder en trumhinna? DS.

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Tjabba!

PS! Ajajajaj,Tror inte det, fast man kan tydligen inte vara alltför säker ;) kanske vi måsta blanda penicillin i the i förebyggande nästa gång, hahaha.

Sköt om dig nu riktigt ordentligt. Var förbi idag och köpte ett nytt koppel med inbyggt reflex, liknande ditt, fast det här var svart/rött/reflex band! Kollade på ett som ditt fast det kändes lite tungt till "Bossen" och dom hade inget lättare kvar.

Filmen var rätt så bra, by the way!

HaD

2008-12-29 @ 23:34:46
Postat av: Sandra

Stackare... Hoppas det blir bättre snart! Krya på dig!

2008-12-30 @ 08:08:31
URL: http://sandrafjallstrom.blogg.se/
Postat av: Vicks

A-B: Ja man vet aldrig, jag är ganska högröstad i diskussioner. ;-)

Bra att du tog en smalare modell, det här är att klassa som första gradens mordvapen. Jag råkade ju dänga till Ville med det, han har nu gett tillbaka och slängt det i smalbenet på mig, ajaj, haha.

Bra att filmen var bra!

Ha de, gott nytt år. :-)



Sandra, tack. :-)

2008-12-30 @ 10:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0