Lydnadsträning

Hemkommen från kvällens gruppträning, kan konstatera att vi har lite att jobba med. Men är ändå nöjd med Ville. Nästa gång ska jag ta täcket ifall det är lika kallt, det blir endel stillastående då man träffas en hel hög hundmänniskor sådär.
Vi sparkade dit & hem, det var härligt. Tyvärr är gångvägarna sandade så det slår gnistor om medarna när vi kommer farandes. :-)
Vi var sju tappra ekipage, av alla möjliga varianter. 1 vorsteh, 2 pointrar, 1 schäfer, 1 ungersk vizla, 1 alaskan malamute och 1 labrador. Kul!
Ville var halvstökig och halvduktig, men det beror till stor del på mig tror jag. Som sagt, jag måste koncentrera mig och ha en färdig plan för vad vi ska göra och var kraven ligger. Men är man vimsig så är man... Är ändå nöjd men honom idag, han är lite pipig och stundvis flamsig, men sköter sig ganska bra överlag.


Annars inte så mycket nytt under solen, haft lite bloggtorka på sistone...

Helgen gick i en rasande fart, med lite arbete och så partaj lördagkväll. Söndagen spenderades mest under filten i soffan, en hel del vatten och ett par Alvedon. Det var det värt. ;-)


Nu blir det vila och mys för trött hund & matte.


Godkväll


Kommentarer
Postat av: katarina

Ja,nu sitter jag här och väntar på att brorsan ska komma och skjutsa mig till lassa. Jo kom förbi någon dag, jag hoppas värken är lika kortvarig som sist. Jag skickar en mysig bild på Rambo på din mail



see you

2008-12-02 @ 09:16:12
URL: http://nogg.se/spetsar
Postat av: Katarina

Jo kom förbi och hälsa på någon dag. Förhoppningsvis så ska väl inte värken sitta i så länge. Skickar en helmysig bild på Rambo när han intagit Idas säng.



//katarina

2008-12-02 @ 09:18:50
URL: http://www.nogg.se/spetsar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0