I passivitetens tecken

Idag passivitetstränar vi. Man kan ju kalla det så.

I själva verket är det strålande sol och klarblå himmel, som bäddat för en utedag. Men tyvärr ska man snart jobba för brödfödan, annars hade det varit andra bullar på aktivitetslistan. Har dessutom bokat tvättstugan från sjusnåret imorse, så det är ett evigt rännande dit. En av alla sjuhundra nackdelar med att hyra lägenhet alltså. Den dagen det blir aktuellt med husköp kommer jag att knäböja varenda dag som tack, och det beror på så mycket mer än tvättmaskinen såklart. :-) Vi får se när den dagen kommer, inte handlar det om några evigheter i alla fall, det är då säkert.

Jag ska gå tidigare på jobbet, min eftermiddag är nämligen avsatt för endel datorjobb. Är hemskt orolig för att jag ska misslyckas så därför blir det till att starta lite i förtid.
Det ska nämligen göras ett sorts bildspel till nästa veckas Anhörigträff, och jag blev den ansvarige. Ska även vara med på själva träffen, vilket blir skitkul.
Men detta bildspel... är ju långt ifrån någon dataexpert även om jag framstår som en i arbetsgruppen, men det beror mer på vilken generation man tillhör. Powerpoint eller-vad-det-nu-heter har jag ingen relation till alls...
Nåja, det ska tydligen inte vara så svårt och det är trots allt några dagar kvar innan mötet så nog ska det väl lösa sig.

Söndag har man semester och det blir till att besöka Nolia och lyssna på Memea Mohlin hela dagen. Har varit på hennes föreläsningar förut, och inte blev man dummare. :-) När hon kommer till stan är det klart man passar på.

Nu bär det ut på promenad med vorsteh i snöret.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Om du inte får till det i power point kan jag hjälpa dig med bildspel i moviemaker. Nåt bra har jag lärt mig på fotokursen i höst!

2008-11-08 @ 00:57:21
URL: http://www.norrguld.se
Postat av: Vickan

Ann-Britt: Jag fick inte till det. Har sparat bilderna på usb-minne och tänkte bara klicka fram bildena manuellt... Men det finns några dagar att spela på, så kanske jag slår en pling till dig... :-)

2008-11-08 @ 11:31:01
Postat av: papsen

jagat ida em /mycke järpe +tjädertupp /höna /lite långa avstånd /skulle behövt ville ikväll d sköt såg fågel ramla men hitta ej innan mörker///kram

2008-11-08 @ 16:54:25
Postat av: Vickan

Pappa: Kul att ni fick se att det levde därute. Vi hade gärna följt om det inte vore för detta jobb...

Ledig nästa helg, vi lär fara ut då... Ha det!

2008-11-08 @ 17:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0