Konstig fredag

Och det beror på att jag är sjukskriven. Händer inte särskilt ofta känns det som. Nu var det dock inga tvivel om saken, utan att gå in på några närmare detaljer. Mår oförskämt bra nu... men det bli att kurera sig hela dagen.

Jag och min kompanjon hade egentligen projekttid avsatt på eftermiddagen, så det kändes snopet att utebli från det. Men så ringde hon och hade sjuk hund, så vi hade ställt in hela karusellen i vilket fall. Mina tankar går till hunden S idag, som tyvärr verkar ha en dålig prognos. :-( *håller tummarna*
Det är en nackdel med dessa djur, de blir sjuka ibland och en dag är det slut.
Man får lätt flashbacks när andra är i den här situationen.

Det bor en understimulerad vorsteh i Hortlax om någon känner sig hågad. :-)
Han har dock en förträfflig förmåga att hantera tristessen - sova. Det är mest matte som mår dåligt. Knäppt men sant.

I hundvärlden har det inte hänt annat än vanlig motion och lite vardagsträning i veckan. Linförigheten har jag lagt krutet på. Den här hunden är en stjärna till att vara följsam stundvis. Men han är också Envisheten själv, så endel diskussioner blir det efter vägen. Tur att man är begåvad med den egenskapen själv också, annars hade de blivit en hund ur grupp 9. :-P

Så idag slösar vi bort en hel dag på vila och kurering, under filten närmare bestämt. Och hoppas på att bli riktigt frisk till imorgon...

Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0