Memea Mohlin

Hemkommen efter en trevlig dag på Nolia med Memea-föreläsningar. Hon är både duktig och intressant att lyssna på, så nog blev det några nya grejor att tänka på. Det mesta är självklart, men det är alltid bra att repetera och omsätta kunskapen till enkla termer, och det är MM bra på. Har till exempel inte tänkt på att öronen är bland det viktigaste i hundens kroppsspråk... alltid trott det var svansen. :-)

Passade på att kika runt bland utställarna, och fyndade ett litet, smidigt retrieverkoppel. Det är både tunt och kort. Tanken är att använda det på jakten. Som det är nu har jag sällan eller aldrig kopplet med mig överhuvudtaget, tycker det tar för stor plats i fickan... Men det finns situationer då jag vill kunna koppla, ett bra exempel är när det skjuts fågel (alltså inte för honom), då blir Ville skvatt galen och finns ett koppel till hands kan jag enkelt hänga på det och slipper ha tummen i ögat på honom när han "platsas". :-)
Fick även gratis tidning, broschyrer och reflexhalsband och det är ju alltid kul.

Det var allt för idag.

Tack & hej :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0