Finväder

Ledig idag, och det är väldigt härligt kan jag tala om. :-)

Hade gärna jagat, men bestämde mig för att ta det till helgen istället. Idag blev det istället sovmorgon till 9:00, och nu är det en lång kaffedrickning i soffan som gäller innan vi beger oss ut i solen. Det är kanonväder med blå himmel och några millimeters nysnö.

Villobert och jag ska strax ta en långrunda så att han får sträcka på långbenen.

Ut i finvädret!




På träningsfronten:
(uppdaterat 15:42)

Kontaktövningar. Kört vanliga, basala, kontaktövningar - klicker/shapingmetoden. Ute på promenad - linförighet korta sträckor med krav på ögonkontakt och snabba sättanden. Gick riktigt bra där ett tag!
(mötte en tant med 2 skällande skottar, hon sa "men guuud så lydig hund du har" haha jodå just då var han kalasfin)
Är nöjd med Ville, men jag själv skulle behöva åka på träningsläger och skärpa mig. Är både tjatig och otydlig. *skämmes* När jag sköter mig - dvs ALDRIG upprepar ett kommando - samt är tydlig med kroppspråket och rak i ryggen - då är hunden med på noterna. När saker inte fungerar beror det nog på att 1. hunden ser sin chans att trotsa eller komma undan, och 2. jag är för otydlig och hunden förstår mig inte. :-/


Kommentarer
Postat av: Nina

Haha du är INGEN kantindiskerskan! de är jag:) haha jasså är de korvgrillning alltså varma kläder den dagen??? jo ska komma hur ont jag än har dock är de inte ryggen nu har varit och fryst bort en vårta igen. Så ska vila idag och imorgon så ska jag minnsan komma och grilla korv:) nhaft en bra dag?=)

2008-11-19 @ 17:39:59
URL: http://nina88.blogg.se/
Postat av: Nina

okejokej men då tar man med sig kläder änåd:D hehe

2008-11-19 @ 19:32:49
URL: http://nina88.blogg.se/
Postat av: Emilia

men vad söt du är, TACK!

hörrdu det där låter som en deal, så får det bli! ;) tack för kryapådighälsningarna, så ses vi på jobbet ngn dag här framöver :)

2008-11-19 @ 20:24:30
URL: http://emiliaanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0