Dagens lydnadspass

Gruppträning utan grupp blev det - jag & Vilde var all alone därute på parkeringen. Men så blir det ibland, och det spelar ingen roll för träna ska man ju i vilket fall som helst. ;) Enda saknaden är störning av andra hundar + att det är så himla trist att ta alla dessa pauser och inte kunna surra med någon. :D

Vi stannade i 45 minuter, och hann detta:

Kontaktövningar: Trögt till en början men lossnade och gick bättre.

Linförighet: Finfint!

Fritt följ: Han går gärna snett/för långt fram här och jag måste skärpa mig och träna mer på det... Och tänka på att pinna på lite raskt och inte söla ner farten för då blir hans position sämre.

Passivitet: Bra! Inte ett enda pip & gnäll! Men så hade vi ju ingen störning som sagt. ;)

Kamplek: Små, korta kamplekbelöningar. Han är kampglad som tusan, och bara man styr upp det hela tror jag denna belöningsform blir bäst i framtiden. "Tack" = färdiglekt, och även om han blir het några sekunder ibland känns det inte som ett stressmoment, inte det minsta. Vilket är roligt, för social lek/kamp är verkligen någonting han tänder på. :D

Sitter på en järnbalk och livet har väl varit roligare om man säger så: ;)


Kan tillägga att det en minut efter kortet togs flaxade upp en stor kråka (tror jag - som är värdelös på fåglar) med ett välda läte. Ville såg den aldrig pga väggen, men han hörde ljudet och varenda muskel spändes, han satt dock kvar. *duktig hund* :D


Kommentarer
Postat av: ☆ Ida Tallhed - norrbottens stolthet ;)

du har ju så otroligt rätt i de du säger och så resonerar väl och andra sidan jag också. Men eftersom att jag brinner för de med bloggning så glädjer de mig ju fler läsare jag har... de inspirerar mig och styrker mig som människa att de dag för dag är 100-tals människor som intresseras av mig som människa. Dom läser dagligen vad jag skriver och titt so tätt får man kommentarer som talar om hur mycket jg som människa inspirerar andra, hur klok och fantastisk jag är och vilken vacker människa jag är. Det styrker mitt självförtroende och mig som människa väldigt mycket.



i själva verket ska de väl inte spela någon roll om de är 20 eller 120 läsare, men lite kul är de ändå att ha fler ;)



kabnske är de en mognads fråga? jag kanske är lite barnslig ännu ? ;P hahaha ..



dock så kan jag ju tycka att "hej, kommentera min blogg" eller "hej, fin blogg" och liknande kommentarer är meningslösa. istället för att med meningslösa kommentararer försöka locka mig till en annans bogg så varför inte bara tala om VARFÖR jag borde besöka just deras blogg ! :)

2009-04-29 @ 13:29:42
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: ☆ Ida Tallhed - norrbottens stolthet ;)

grejen 'r ju den att om man ger ett svar på n kommentar till den bloggen som har frågat om något så vet man ju att personen i fråga verkligen läser och ser de man har skrivit iastället för att lämna kommentarssvaret på sin egen blogg :)



och nej, du är inte för gammal xD haha

2009-04-29 @ 23:31:12
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trevlig valborgs:-)

2009-04-30 @ 13:21:04
URL: http://pointerliv.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0