Helgbestyr

Nu är skutan lämnad för denna vecka, ledigheten är här och lika välkommen som alltid. Kan inte förstå hur jag lyckats, eller om det egentligen stämmer, men enligt mig så jobbar jag inte helg förrän 3 0 m a j ! :bigeyes: 
En endaste gång, men har då semester pga SVK-utställningen... Ska för säkerhets skull dubbelkolla, kan knappt tro att det är sant? :D

Ville får en vilodag idag p.g.a. att min hjärna har lika mycket kapacitet som en disktrasa efter denna dagen. Vi ska ta oss en tur till polarna i Trollis och där ska han få riva loss lite galenskap med lille Zigge, det får räknas till både mental och fysisk motion idag. Tala om att vara slö! :blush: ;)

Ska ta tag i det spännande projektet - e-postkursen jag går - och börja med övningarna imorgon. Har skrivit ut varje del och häftat ihop i ordning. Försöker hinna läsa igenom alla artiklar innan träningen startar, dock är det lönlöst att göra det på kvällstid för jag somnar direkt. Imorse vaknade jag med sängen full av papper, lampan tänd och hela kittet.:D
Ord som "baklängeskedjing", "förstärkningsfrekvens", "Jesse James-övningen", "tramp på musmatta", targetstick", "crossoverhundar", stimuluskontroll" och "testfaser" snurrade i skallen så jag har mina aningar om vad drömmarna handlat om... :D

Belöningsformen i början inkluderar godis, något som min hund inte är bortskämd med - han vet knappt vad det är! Så Villes förvåning lär vara stor när den introduceras. Inte vilka godsaker som helst heller, utan riktigt smakfullt och det torkas just nu i ugnen skuret i små-små tärningar:


Är av den åsikten att godisbelöning är vansinnigt opraktiskt, så vi får väl se hur fumligt det blir. Men men, får väl försöka att följa instruktionerna... :)

Tjing tjong!

Kommentarer
Postat av: johan

2009-04-25 @ 09:45:46
Postat av: Anonym

Vickan......jag måste förklara att jag tycker att du är jätteduktig med hundar och även om jag nu tillhör KORRIGERARNA så är även jag öppen för förslag för allt som ger mig följsammare hundar, min egen filosofi är att anpassa mig till individen för om man tar Minja som exempel så krävs det inget mer än ett höjt tonläge för att korrigera henne

medans Ada som är tjurigare och betydligt hårdare i psyket kan jag måsta ta till något lite hårdare typ ta tag i örat en sväng.

men som jag ser det så har så många utav köttbullsmaffian problem med att ens gå med sina hundar i koppel när det enda som krävs (i princip)är ett par korrigeringar där man visar att det inte är ok att dra för att detta beteende skall bli bättre.

så visst fram för godis när man lär in nytt men sedan ska det ju vara så att dom gör det för att det är självklart och att det är för att vara matte och husse till lags....ja svårt att förklara men jag tror du förstår hur jag menar. Ha en trevlig dag i solen

2009-04-25 @ 10:02:06
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: ☆ Ida Tallhed - norrbottens stolthet ;)

"lnn och david och linn har en tendens att vakna med tuppen......" skrev jag .. jag menar alltså att de är en linn och en david men att linn vaknar tidigt... ;P

2009-04-25 @ 10:08:02
URL: http://idatallhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0