Lydnadsträning

Ikväll kavlades ärmarna upp, och nu körs det igång med gruppträningen igen för våran del. Vi blev inte så många men det gör ingenting. En kleiner münsterländer, en pointer och en mellanspets (mittelsplitz, mittelspitzel, eine kleine splitzel eller hur var det det hette - ABP?;) ) och så jag & Ville.

Tränade passivitet, lite linförighet och några gå-bakom-övningar utan koppel + lydnadsinkallningar. Är rätt så nöjd faktiskt, ingenting är perfekt men jag tycker Ville skötte sig bra och upplevde honom inte så nervig som förut. Han har mognat sista tiden, och fått ett lugnare sätt överlag. Sedan är det FRAMFÖRALLT min insats som räknas. För om jag bara slappnar av och koncentrerar mig fungerar saker 9 gånger av 10. Men då jag har en förmåga att vimsa omkring och tappa fokus så blir det ibland stökigt bara för det. :rolleyes:

Men - som sagt - är rätt så nöjd med kvällens pass, nästa vecka ska jag försöka ha ett mål och fokusera på det. Det var roligt att träna idag, och framförallt vaknar motivationen till liv!

Förresten är nationella utställningen 17/5 nedlagt för vår del. Har pratat med två personer idag som säger "nog kan du alltid prova anmäla, men det är till 99% lönlöst" och då ids jag inte ägna mer energi på det. Satsar däremot på Internationella hundutställningen i juli. Ska det vara så ska det vara. :D

Känns motigt att jobba imorgon, längtar efter ledighet och särskilt denna ljuvliga tid på året! Men men, det gäller att hushålla med de få semesterdagar man har så det får förbli en fantasi.

Tjing tjong


Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg att sista anmälan till internationella hund utställningen i juli är 25 maj . jag säger bara jippi för då har vi Diva svensk registrerad.

Men vi kommer ställa alla hundarna 16 maj på gran för då får vi ställa diva på hennes norska registrerad nr . Förra året när vi ställde Ada på grans så fick vi ställa hon på hennes Norska reg nr. Jag är ledig till 29 april och jag njuter av vädret!!!!!! ;-)

2009-04-21 @ 15:56:14
Postat av: abp

Tjingtjong!

Aine klaine mittelspitzel = En liten spets.

Jag och Aine klaine´s matte var ut ikväll på prommis. Om jag så säger var vi inte dom enda med hund som anammade det underbara vårvädret ikväll. Hela byns befolkning som äger hund var oxå i farten. Så det blev mycket för våra två adepter att skälla åt!

Idag kom våra nya namnskyltar, så idag var det lila som gällde för min del, nya kläder och ny skylt, snyggt.

Hoppas nu bara att ni får er utstyrsel.

sa jag att jag och LJ fått pengarna vi sökt, så nu srar vi till kungliga hufvudstaden till hösten, hurra!

2009-04-21 @ 20:55:14
URL: http://www.norrguld.se
Postat av: abp

Tjingtjong!

Aine klaine mittelspitzel = En liten spets.

Jag och Aine klaine´s matte var ut ikväll på prommis. Om jag så säger var vi inte dom enda med hund som anammade det underbara vårvädret ikväll. Hela byns befolkning som äger hund var oxå i farten. Så det blev mycket för våra två adepter att skälla åt!

Idag kom våra nya namnskyltar, så idag var det lila som gällde för min del, nya kläder och ny skylt, snyggt.

Hoppas nu bara att ni får er utstyrsel.

sa jag att jag och LJ fått pengarna vi sökt, så nu srar vi till kungliga hufvudstaden till hösten, hurra!

2009-04-21 @ 20:56:09
URL: http://www.norrguld.se
Postat av: abp

Hej hopp i det gröna!

Aine klaine mittelspitzel = en liten spets!

Jag och "Klaines" matte var ut ikväll på underbar vårkvällspromenad. Men det var även övriga byns hundägare, så det blev en hel del dra, slita och skälla promenad.

Får skylla på en dålig hundförare. Men jag skyllde det på att det var så många små hundar i farten och deras mattar är mer känslig för tillrättavisning av hund så det blev lite halvtamt av mig.

Idag kom våra nya namnskyltar, så nya kläder och lila skylt idag blev riktigt fint. Hoppas ni får era kläder snabbt så ni oxå får styla upp er.

Jag och LJ har fått ansökt anslag så nu bär det iväg till kungliga hufvudstaden till hösten, hurra va bra.

2009-04-21 @ 21:06:45
URL: http://www.norrguld.se
Postat av: Vickan

SV: abp - Vild gissning, du hade femma i tyska? ;-)

Aine klaine norrbottensspitzlar kan ju skälla dom med. ;-) Tror Boss vill komma och träna på måndagar det är det han vill säga.

Våra arbetskläder kom idag! Och dom var DÖFINA! Tack för tipset. Har mannekängar framför spegeln hela kvällen. ;-)

Kul med namnskyltarna, ta hem den så får jag kika nästa gång? Kanske jag drar ihop en sådan beställning också. Ni inspirerar oss till ållt måjligt!

Ja du berättade om resan, GRATTIS än en gång och ni lär säkerligen få roligt. Du och LJ ihop - det kan inte bli annat än kul. :-P

2009-04-21 @ 22:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0