Slö lördag

Ja den här helgen händer det inte så mycket, njuter för fullt av ledigheten och eftersom solen håller sig borta och allt är ganska grått och trist, känns det inte som något måste att vara ute hela tiden.;)

Jag & Ville har varit ute på en skidtur, längdskidorna den här gången. Hade mina farhågor om att det skulle gå dåligt och kladda massa snö därunder med tanke på den varma temperaturen... Döm om min förvåning när det gick som smort! :O
Hade man haft bättre balans skulle det ha kunnat bli en fartfylld tur. Men jag tar det lite försiktigt såhär i början, vill ju ha armar och ben i behåll.:D
Slog en sedvanlig vurpa och hamnade i värsta djupsnön som vanligt. Ville har slutat bry sig när jag ramlar, i början kom han alltid för att kolla vad jag pysslade med - numera vänder han sig möjligtvis om men verkar tänka "jaha är det dags igen". :D Själv försöker jag febrilt ta mig upp ifall det dyker upp en skoter...:blush: ;)
Vi var inte ute så länge idag, ca 50 minuter bara, med tanke på att han fick pulsa så pass mycket igår. Och så började tassarna blöda mer än vanligt. *ajaj* I normala fall ser man något stänk här och där, nu var det vartannat steg i slutet. Beror nog på att det inte riktigt läkt ihop från igår, och så revs det upp.

Den här guldklimpen får sig såklart ett besök när vi är på språng, ett par gånger i veckan blir det oftast. Zigge är nu 14 veckor, och en hund helt i min smak. Mycket motor, mycket kamplust, charmig, orädd och framförallt superdupersocial. :love:  :)



Ikväll är det Robinson och efter det en jättebra film som heter Vid din sida. Perfekt för en slö lördagskväll. Som köpes.:D


Kommentarer
Postat av: pappsen

vallexperten här,,, kul att de gick bra,,

2009-04-04 @ 18:45:27
Postat av: Vickan

SV: Haha ja det gick undan kan jag säga. Tack för hjälpen :-)

2009-04-04 @ 20:44:24
Postat av: Moster Åsa

Så fint kort du tog på Zigge. Jag har svårt att ta några bra bilder annat än när han sover. Kram moster Å

2009-04-05 @ 14:17:15
Postat av: angelika

så söt zigge blev=)

2009-04-05 @ 17:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0