Regnig lördag

Vaknade av smattret mot sovrumsfönstret. Men! Vi ska komma ihåg att våra marker behöver vatten, så regna kan det gärna göra hela dagen. ;)

Förberedelserna knogar på, var upp med husvagnen till stugan igåg och idag blir det ännu en tripp eftersom P ska köra dit en husbuss. Vi vanliga människor har ju bara en bokstav på körkortet. :D

Fick en karta av jaktmarksägaren igår, och till min stora förtjusning verkar markgränserna vara lätta att se. Till exempel, vad sägs om flera kilometers järnväg med stängsel? Svår att ta sig över ohappandes! p ;)

Det finns både björn och varg (!) på marken enligt innehavaren. Han pekade upp i skogen och sa på grövsta västerbottniska "Däruppe finns hä ett björnrevir känn dö... men hä ä ingen fara om ni int komm mella honan å unga". Jag blickade uppåt skogen och kände en skräckblandad förtjusning, men ryckte på axlarna och tänkte att min rovdjursrädsla faktiskt börjar gå över. Har inte tänkt den påverka min jakthöst i alla fall, jag och Ville kommer gå på egna utfärder trots att det kommer knaka här och där. Och så får jag helt enkelt ladda patronbältet med SLUGG och hoppas bjärven anfaller väldigt långsamt. p :D ;)

Längtar något oerhört till måndag då vi åker. Har faktiskt - på allvar - funderat på att fara upp redan söndagkväll med Ville och installera mig, så kommer de andra tjejerna på måndagmorgon. Men vet inte ännu om jag törs sova själv en natt mitt i urskogen.:bigeyes: Hunden är garanterat ingenting att hänga i granen, han saknar vaktinstinkt, snarkar fastän världen rasar ihop och skulle nog leka med en ogärningsman. :rolleyes:
I och för sig vore det rätt skönt för självkänslan att klara av det! Jaja vi får se. Så... känner någon för att komma och fika på kvällskvisten, välkommen. ;) :D

Några vyer från i somras, stugan som blir vårat hem vecka 36:



Karln på stegen ingår ej

















Kommentarer
Postat av: Nils

Var i urskogen ligger det stället? Liknar min stuga fast utan veranda. Var inte så säker på Ville om det blir allvar kan han mycket väl gå emellan. Han är ju en fullvuxen vorsteh kille och det finns mer i dom än vad man tror.

2009-08-29 @ 11:45:03
Postat av: Vickan

SV: I Fågelberg ca 2 mil utanför Jörn.

Ja vem vet, dom kanske har oanade förmågor när det gäller. :-)

2009-08-29 @ 13:22:20
Postat av: Anonym

Vilken mysig fin stuga :)

2009-08-29 @ 13:43:13
Postat av: Maria

Haha, har jag berättat om när jag la viltspår i marken där de nyss hade sett björn?

Jag hade klöven fastknutit i bältet och skvätte blod lite överallt. Går där i godan ro och funderar på hur fasen man ska reagera ifall det skulle dyka upp en björn. När jag hör hur det knakar till i skogen och nåt som frustfnyser bakom mig :| Jag blev alldeles stel och funderade hur i h*lvete jag ska göra... Vänder mig sakta, sakta om..och får syn på en border collie som smitit iväg från några på skogspromenad. Jag började skratta helt hysteriskt av lättnad och skrämde slag på den stackars bc:n.

Så kan det gå när man är ute i björnskogen ;)

2009-08-29 @ 15:08:18
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Nina

Haha, hoppas de blir en bra jakt vecka:)

2009-08-29 @ 22:48:26
URL: http://nina88.blogg.se/
Postat av: pappsen

jag sköt min första tjädertupp idag 56 år så jag hoppas du slipper vänta så länge ha en bra vecka kramar från oss////////

2009-08-30 @ 18:23:42
Postat av: Vickan

SV: Nej jag tänkte ta min nu på morgonen faktiskt! ;-)

2009-08-31 @ 05:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0