Lördagsträning

Ute är det bitande kyla som bekant, även om det kommit in lite mildare vindar nu under eftermiddagen, annars har temperaturen legat kring tjugo minus.

Vi har kört ett par enkla apportövningar ute idag, resten inomhus.
Hjärngympapassen har bestått av hämta apport och lite klicker. Vilket gick riktigt bra!

Jag har bara väntat på att Ville ska få öronproblem, eftersom han skyfflar sig fram i djupsnön, och hälften hamnar i öronen. Särskilt nu när det fallit kallsnö, det flyger lätt omkring.
Så igår började eländet. Ska prova behandla själv, hjälper det inte blir det veterinären. Men det brukar gå över, särskilt om man är duktig och tar det på en gång och inte väntar. Och så har mitt husmorsknep med potatismjöl hjälpt förr! Man lär sig endel knep som vårdarbetande. :-)



Kommentarer
Postat av: öjebybor

Minja har lite problem med sina öron men vi fick råd av en hundägare att smörja hennes öron med kådsalva. så i går var jag på hälso kost & köpte kådsalva. Hennes öron verkar bli bättre!!!

2009-02-14 @ 22:58:32
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: papsen

de tror jag är bra, kådsalva alltså, använde de själv på mina själv sprickor luktar himla gott tycker jag men nina tonåringar protestera vilt

kram

2009-02-15 @ 08:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0