Måndagsträning

... igår, och det var jättebra uppslutning - kul!

Min och Villes insats hade väl dock kunnat vara bättre. Det var mycket pip-och-gnäll och dålig koncentration. Tyvärr hann jag inte låta honom rasa av sig innan, sedan är man själv arbetstrött och trög, så lite missnöjd är jag allt även om det gick bättre i slutet.
Jag blir fort Vimsigheten själv när det är mycket nytt folk, den här hunden kräver sin man och MÅSTE ha en fokuserad förare för att sköta sig. 

 Men - redskapen finns därunder och det är FOKUSERING som gäller. Och träna-träna-träna. Jag har flera mål för 2009, och det innefattar bland annat att starta på eftersöksgrenarna. Det är inga problem om vi lägger på ett kol nu.
Resten av årets projekt är:

*anlagsprov i viltspår (utan tjädrar på spåret som sist!)
*dressyrkurs genom Hundskolan vision
*utställning i maj (kanske någon fler också)
(*jaktprovsstart)

Nu ska det bli ordning på torpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0