Helg!

Ja, trots att den stora festivalen invaderar vår stad, blir det skötsamt härhemma. Övertalning pågår från vissa håll, men jag kan bara säga - lycka till. :cool: :D ;)

Idag har jag & Ville varit på en skogstripp, och en dummy åkte med i fickan. Stannade på ett par ställen och tränade hålla - gripa - bära och det var inte så populärt hos V, har sällan skådat honom så ointresserad. Så jag körde ett sök i slutet, slängde ut dummyn på ett kalhygge när han inte såg. Skickade sedan ut honom och då vaknade hunden till liv - tala om arbetslust när det gäller den typen av övningar - han skulle kuta genom en eld för att hitta ett föremål! :thumbup: 
Tror jag ska spinna vidare och testa fler saker, inte bara på apportfronten utan annars också, som en rolig aktivitet att leta saker med vittring.

Var och sköt lite hagel imorse, men det blev inte många skott för min del då den "dåliga" känslan kom tillbaka. Ont något fruktansvärt gjorde det! Vill inte träna fel heller, utan ska invänta privatträningen 8/8, försöka träna torranläggningar bara det är aldrig fel... Ser fram emot att få riktig hjälp snart.

Kvällarna börjar bli mörka nu, många har ångest över det och jag bara myser.

Har förresten planer på att prova locka räv. Rävjakten börjar 1 augusti, och vi är några stycken som spånar på att prova lyckan. Har inga större visioner om utdelning, men det kan vara kul att försöka! Skulle behöva en räv i frysen faktiskt. :D

Trevlig helg!


Ville längtar till hösten





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0