Sjödramatik!

Det här inlägget skapas mest för mina vänner från Trollbäckens sjöräddning AB. ;p ;) :D

Jag och Å  träffades ikväll för att gå en sväng med Ville & Zigge, alltid roligare att gå två och så har de ju så himla roligt ihop... Sagt och gjort, grabbarna lekte och härjade och vi gick en promenad. Bägge hundarna är vattentokiga, så vartenda dike plaskades i, de blev med andra ord täckta med lera och vi kom därför på den briljanta idén att gå ner och låta dom doppa sig i älven.

Slog två flugor i en smäll och schamponerade Ville, kändes fiffigt då de likaså skulle bada och tanken att ta hem honom doftandes surträsk kändes inte så kul... Sagt och gjort, han gnuggades in ordentligt och sedan skickade jag ut honom i älven. Det var då en MÅS dök upp framför näsan - och Ville satte efter fågeln som en galning. :bigeyes:
Naturligtvis hade jag - för en gångs skull - glömt visselpipan hemma. :mad:
Att få stopp på honom med skrikande tjejröst är inte att tänka på, dumt jag vet men så är det... (vet inte om han hade stannat på pipan heller, men chansen är betydligt större!)

Trodde i min enfald att måsen skulle flyga sin kos när Ville kom plaskandes, men icke. Den tyckte det var roligt att jäklas med hunden tydligen, för den landade och lät Ville komma så nära som ca 2 meter innan den seglade en bit - samma visa hela tiden... Längre och längre bar det ut, Ville hörde oss inte överhuvudtaget utan simmade helt blockerad efter fågeln. Till sist var han så långt ut i vattnet att han bara syntes som en liten prick. :bigeyes: Då började det kännas obehagligt. Han har nämligen en förmåga att tappa bort sig, både i skogen och i vattnet, och hamnar han för långt från mig händer det att han får panik och börjar irra runt. (ett tag sedan det hände nu dock) Jag blev riktig rädd att det skulle hända därute, tänk om han skulle få kramp i det kalla vattnet osv...

Åsa sprang hem och hämtade sin visselpipa så att vi skulle kunna göra oss hörda, utifall att han tappat bort oss, vi syntes bara som två prickar på stranden - om vi ens syntes för all vegetation...
Jag stod kvar och släppte honom inte med blicken. Ringde S och bad henne komma ner också, vilket hon gjorde med både visselpipa och hund för att det skulle "röras och höras". Under tiden sparkade jag av mig skorna och klampade ut i kallvattnet, mot den lilla figuren som jag antog var Ville. Ropade och viftade med armarna hela tiden. Såg hur han plaskade till med jämna mellanrum, och blev riktigt rädd att han höll på att drunkna. :bigeyes:
Nu var det 3-4 måsar som cirkulerade kring honom...

Efter en stund kom Å & S och vi visslade/skrek allihop, jag tyckte mig se att figuren därute bland vågorna kom närmare och det gjorde den. Han kom i land till slut, med tungan hängandes och fortfarande något blockerad av fåglarna. Lät sig kallas in och sedan var det inget mer med det. Jag kände såklart en stor lättnad, trodde ärligt talat för en sekund att han skulle drunkna. :(

Nu var bara problemet hur jag skulle ta mig i land. Det finns nämligen en metersbred och djup fåra som måste passeras. Hur jag tog mig ut är det ingen som vet, förmodligen hoppade jag över den i panik. :S
Min största fobi här i livet är sjöbottnar, lera och djupt vatten! :bigeyes:
Det var där Mrs Sjöräddning kom in i bilden, Å med familj har passande nog en trampbåt förankrad i närheten. Så det blev till att hala ut den till mig, vänta tills jag klättrat ombord, och fiska in mig med repet. Vilket gick alldeles smärtfritt, vi fick oss ett gott skratt och scenen förevigades på bild också. :D ;)

Slutet gott allting gott, Ville lever och jag är glad över det. :love:
Han fick ett rejält simpass ikväll, och lär sova gott. Extra skärpta dressyrpass väntar. :D

Tack till Å & S! :love:


(nej, räddningsaktionen skall ej publiceras på bild)

Kommentarer
Postat av: pappsen

ja så de kan bli/tur att de gick bra ändå/

,,,,ha de kram

2009-06-14 @ 09:46:55
Postat av: Nettan

Men herregud vilka äventyr ni verkar ha! men ni hade ju tur i oturen i alla fall, kram

2009-06-14 @ 12:35:40
Postat av: abp

VILLE!!!!!! Du får inte göra så där någon fler gång!

Du skrämmer slag på oss!

2009-06-14 @ 22:12:20
Postat av: Vickan

Ja hörni, söker ni spänning i tillvaron välkomna till oss. ;-)

2009-06-15 @ 10:04:53
URL: http://vorstehbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0