Viltspår på programmet

Spåret lades spontant utan snitslar, hittade inte mina och tror att de antingen är glömda någonstans eller ligger på ett konstigt ställe härhemma. Ödslade inte många minuter på att leta heller, utan tänkte att det får gå ändå. Fördelen med ett omärkt spår är att jag inte behöver grubbla om hunden jobbar rätt eller inte. Styr gör jag aldrig, men omedvetet blir det lätt att man tänker på det under tiden hunden har näsan i backen, "vänta nu går han inte lite fel nu", fast oftast är det jag själv som svamlar - syns inte snitseln till tror jag att vi är fel fast en sekund senare är vi ändå rätt. :D
Nu traskade jag på, helt oplanerat, dit jag kände för att gå helt enkelt. Började i nederkanten av ett kalhygge, gick genom en ungskog med björk, passerade ett dike, genom skogen och lingonriset, över ännu ett dike fyllt av lera, ut på en äng och snirklade ut via ett skogsbryn till ytterligare en äng och slutligen några meter efter åkerskanten fästes älgklöven i ett träd.
(har varit med om att den försvunnit nämligen, inte roligt och därför sitter den fast i rep numera)

Ville var taggad som tusan, pep och gnällde då han visste vad som var på gång, och fick därmed ligga och dämpa ner stressen en stund innan han fick göra det roliga. Han blev lugn och tyst efter några minuter som tur var...
Spåret gick alldeles utmärkt, fort går det som vanligt och jag är en smula osäker på om det går för fort rent provmässigt. :S
Är annars nöjd, väl framme vid slutet greppar han tag i skanken och vill gärna bära den därifrån, glad och stolt. :cool: :D

Kaffe & surr hos S i Trollis också, vi tillverkade nya snitslar åt mig som blev kalasfina, dom ska inte slarvas bort. *lovar* ;)







Tvättstugan är bokad och badkaret håller på att fyllas, så lite hemmamys väntar innan kvällen då vi ska ta sex kilometers cykling...


Kommentarer
Postat av: Caroline

Så söt han är med klöven i munnen ;) / Caroline Ps. Det var två korthår som också fick rapporteringskod A! Ds.

2009-06-11 @ 21:46:07
Postat av: Caroline

Så söt han är med klöven i munnen ;) / Caroline Ps. Det var två korthår som också fick rapporteringskod A! Ds.

2009-06-11 @ 21:48:12
Postat av: Vicks

SV: Jaså det var fler. :-o

2009-06-12 @ 10:27:45
Postat av: abp

Hej!

Badkar före 6 km cykling,hmmm borde det inte vara tvärtom?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article5370156.ab



Näe nu susar vi snart ner till Umeå för kattutställning.

Aineklaine är där oxå, fast dom är i Vännäs ;)



Ha det så bra i helgen!!

2009-06-12 @ 12:22:30
Postat av: Vicks

SV: abp - Haha, ja kanske men är man stänkt av blod & lera känns det fint med ett litet bad. Cykling är dessutom inte så ansträngande, kan ju inte rejsa på så snabbt för Villes skull utan arbetstrav-hastighet gäller. :-)



Wow vilket klipp! Tänk att få uppleva det där. :-)



LYCKA TILL nu i helgen!

2009-06-12 @ 12:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0