Öron bortskänkes

Trodde häromdagen att öronbekymren gått tillbaka, men nu är han besvärad igen. Skakar, flabbar och håller huvudet på sniskan. Det ser inte så irriterat och rött ut, jag kommer att ge det ett par dagar och se, annars blir det till att besöka veterinären för antibiotika.

Ikväll är det gruppträning, men tyvärr känner jag inte att det är så rättvist när han har detta med öronen, koncentrationen blir sämre. Tråkigt men vad göra... Hade längtat efter att få en liten kick i lydnadsträningen. :-/

Vädret är mysigt idag, snöar och blåser!

Strax bär det iväg ut i snöyran och låta Ville svänga sina lurviga.
Funderar på att kika förbi på Gunilla´s hundshop och köpa ett märgben. Härhemma går det flera tuggrullar i veckan, märgbenen håller i oändlighet och det var längesedan han fick ett. Har faktiskt fått komplimanger för att Ville har fina tänder flera gånger, en tyckte att han borde vara med i reklam! :-)

Till sist - som rubriken lyder - är det någon som är intresserad av två stora, fladdrande öron med innanmäte likt Cockerspanielns (stora tunga & trånga hörselgångar i kombination) så hojta. Vi tar vad som helst i utbyte, gärna modeller som står upp så det luftas därinne. Färg och pälslag oviktigt, det är en jakthund det handlar om och utseendet spelar mindre roll.

Fridens liljor



Kommentarer
Postat av: Moster Åsa

Har tyvärr inga öron till Salu. Jobbar du idag? Du kan ju höra av dig om du får tid. Mvh moster Å

2009-03-04 @ 12:33:20
Postat av: Vickan

SV: Så synd :-) Jag jobbar en stund till, hör av mig när jag kommer hem. :-)

2009-03-04 @ 16:06:16
Postat av: I d a - T a l l h e d :)

hoppas han får blibättre.. mina öron är dessvärre inge bättre, annars hade han fått mina xD kanske hade sett lite lustigt ut .. haha ..



jo, om klarar sig väl ett par dagar, men man änner sig så dålig då.



jag har fått penselin och reseptbelagd nässpray..

2009-03-05 @ 11:48:50
URL: http://idatallhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0