Surströmmingschwiiimen

Ikväll kom Zigge med fyrbenta hit och åt surströmmingsmiddag, herregud så gott det var. Nu efteråt känns det dock som att man aldrig mer vill äta mat överhuvudtaget. *proppmätt* Man talar om Paltschwiiimen, men undrar om det här inte är snäppet värre...!

Eftersom Ville är så fruktansvärt osmidig är det svårt att låta honom härja fritt med små valpar, han kvaddar dom ju på två sekunder. Den som tror att jag överdriver är välkommen att träffa honom. Han har för många ben, som jag sa idag! Runt omkring den här hunden flyger det lätt småbarn, köksstolar och annat som kan vara i vägen. Valpar kan därför vara lite svåra att umgås med fysiskt för Ville, för han är en valp själv inombords ännu.
Så killarna fick hälsa under ordnade former, det vill säga jag satte mig på golvet med V och lät lillen komma fram i sin takt.
Vill slå ett slag för kompostgaller, det måste vara en av världens smartaste uppfinningar om man vill äta i lugn och ro!

I övrigt har dagen gått i ett rasande tempo, jag har fått mycket nyttigt gjort på städfronten, och även fast det inte är färdigt känns det skönt att ha gjort bort det värsta. Ville har fått flera klickerpass också, och jag är förvånad över hur fort han fattar saker, tala om lättlärd!

Det tragiska i kråksången (bortsett från Villes öroninflammation) är att jag lyckades halka under morgonpromenaden, eller rättare sagt göra en härlig praktvurpa som säkert såg rolig ut på avstånd, och sträcka knät. Höger knä är nu stelt och ont, jag har problem med att böja/sträcka när jag ska ändra ställning osv, och är aningens halt också. *aj aj*
Men men, hoppas det blir bättre till imorgon. Det är väl bara ledbanden som fick sig en smäll antar jag, ingenting allvarligt  förhoppningsvis.

Avslutningsvis vill jag tacka Ida för den nya designen, jag älskar den!

Trevlig fredagkväll allesammans.




Kommentarer
Postat av: I d a - T a l l h e d :)

jag trodde faktiskt inte mamma hade så bra lokalsinne.. men jag kan ju ha fel ;) haha ...

2009-03-14 @ 01:28:42
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: Maria & Kekke

Haha! Som när Kekke råkade kasta iväg en liten terriervalp med frambenen skäms Jag varnade faktiskt ägaren först att han kan vara lite..impulsiv ;)

Öh, bra fråga ang boken. Den är i jättebra skick, endast bläddrat i den. Kostar 170 ny, vet inte riktigt vad man ska ta för den?

2009-03-14 @ 09:46:04
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: I d a - T a l l h e d :)

varsågod ! kul att du är nöjd.. de är jag med xD

2009-03-14 @ 13:16:16
URL: http://idatallhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0