Måndagsträning

Ikväll var vi fyra tappra ekipage på träningen. Min ork var inte på topp efter en sträng arbetsdag, så särskilt avancerat blev det inte. Handlern, alias moster Åsa, tog kommandor över Vilde Ville och försökte sig på lite utställningsträning. Vilket enligt mig gick riktigt bra - särskilt linförigheten. Det vi behöver öva på är själva uppställningen, det momentet har inte blivit av att öva tillräckligt mycket så det är osett ännu om han sköter sig på den punkten eller börjar "svamla". Samma med tandvisningen, det kan hända att han exploderar i lycka när domaren kommer fram... Men - det är ju inte blodigt allvar som tur är, utan en inoff för skojs skull. Mitt intresse för utställningar överlag är lika med noll, det är bara roligt att få en bedömning på Ville, han kommer inte gå i avel om det inte sker ett mirakel med HD:n + vi lyckas meritera oss högt eller liknande.:D ;)
Tror dock Handlern börjar känna en viss nervositet om jag förstod det hela rätt... ;p

En sak som jag berömmer min hund för ikväll: Han var tyst i passivitet. Nästan inget pip-och-gnäll!
Det kanske börjar ge sig litegrann, han är överhuvudtaget lugnare hela han, och tänker jag efter så har nog pipandet blivit bättre. Om jag inte inbillar mig. :)

Imorgon är det kvällspass på schemat, och hade man lagt manken till i helgen skulle morgondagen kunnat ägnas åt roligare saker än städning... men tyvärr, det straffar sig som vanligt att skjuta upp tråkigheter. :S


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade så bra i stor staan!!

2009-05-05 @ 08:47:08
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: ☆ Ida Tallhed - norrbottens stolthet ;)

jaq tur de.. de hade vart värre om de vore nått viktigt :) haha

2009-05-05 @ 12:38:30
URL: http://idatallhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0