Träningspass

Igår kördes det en sedvanlig gruppträning, vi var fyra stycken den här gången och jag & V for ett bra tag i förväg så han kunde få rusa av sig på ängarna innan. Vilket han gjorde, som en dåre. Har aldrig sett honom dra på den där växeln så ihållande som igår, han fullkomligt finkammade marken i zick-zack! Sådär på håll såg han ut som en riktig jaktidiot med väldans driv i söket. :D
Senare kom det fram att det förmodligen var rådjur på marken, en av de andra fattade stånd för vittring av något slag och det kan ju ha varit detta där med... Någon smarrig vittring i alla fall.

Vi övningssprang i "ring", tränade linförighet och därutöver passivitet.
Ville skötte sig ganska bra i det stora hela, ingen särskild stress eller pip-och-gnäll.
 
Höll på att krocka med ett rådjur en bit därifrån senare på kvällen. Passageraren skrek i högan sky, och jag tvärnitade av bara skräcken just när bocken skuttade framför fronten...

Två (!) lediga dagar är nu komna. Imorgon ska jag sluta upp på Arbetsplatsträff två timmar, det är allt. Jobbar endast fem timmar fredagkväll, semester lördag-söndag p.g.a. hundutställningen och överlever jag den - det är inte säkert! ;) - så åks det iväg på roligheter måndag-tisdag nästa vecka. Nämligen SPA tjugo mil härifrån, med hela härliga arbetslaget. *längtar*

Gripa apporten med tempo går framåt!
 Ville tar den alltid, men jag vill slippa trycka den mot tänderna på honom. Klickern kommer väl till pass i det här momentet kan jag lova, på tal om den så blir den mer och mer ett "måste" i fickan på hundkläderna. Håller jag på att bli en Klickermänniska?


Kommentarer
Postat av: ☆ Ida Tallhed - norrbottens stolthet ;)

mamma har läst det, och hon blev jätte glad :)

2009-05-13 @ 21:30:03
URL: http://idatallhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0