Vardagsträning

När jag är och sköter om hönsen får Ville följa med. Det blir små träningspass i vardagen, korta och meningsfulla. Vet inte om jag är så mycket för habituering...

"habituering, inlärningsfenomen som innebär att en regelbundet förekommande eller upprepad stimulering så småningom inte längre uppmärksammas; tillvänjning."



...i just den formen att man lägger hunden i fågelvoljär och låter den stressa av. Eller, det råder ju delade meningar om den saken i hundvärlden, och jag vet att vissa hundar blivit hjälpta av det. Men är glad så länge jag slipper dels sitta där i eländet i fjorton timmar, och framförallt fundera på om jag gjorde rätt eller bara plågade stackars hunden. Nu har jag bestämt att jag slipper det. :D
Resultatet av den här microträningen har i alla fall gett strålande resultat. *peppar peppar*

Inom 2-3 minuter.

Superladdad:

Taggar ner:

Inser att det är slöseri med energi för jag får ändå inte jaga dom :)


Ville har mognat massor sedan i fjol. Han är en valpig och sent utvecklad hane med mycket energi. Men det märks en otrolig skillnad i år och det är en rolig upptäckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0