Premiärjakt!

Hemma efter årets första jaktsväng, som bar av i trakterna av Keupan.

Fina marker men i princip obefintlig vind. Började med ordentlig fågelvittring, Ville scannade av marken med stor koncentration och kunde knappt slita sig därifrån - så gott luktade det. Misstänkt tjäderkull - inte en fågel i sikte dock.

Så ingen jaktlycka idag, alltid trist då det är så men jag är otroligt nöjd med hundarbetet. Han har varit fokuserad på jobbet och, som jag säger, visar på större mognad i år. Roligt!

Imorgon förmiddag bär det iväg på sjöfågeljakt. Fått order om att infinna mig klockan tio (oj sovmorgon!) med hund, bössa och mycket ammo! :D


Kommentarer
Postat av: Nils

Klockan 10 har ju alla änder lagt sig till ro och morgonsträcket är över. Blir att jaga upp dom med båt eller vänta till kvällen. Jag kunde inte låta bli ikväll. En gräsand och en kricka på två skott. Tyvärr så blev krickan kvar i vassen då min odåga var och plockade upp fågeln bara för att spotta ut den och apportvägra. Anden kom hon med.

2009-08-25 @ 23:19:17
Postat av: Vickan

SV: Nils - Jag misstänkte väl det :-/ men han som inbjuder har förhinder från morgonen tyvärr... vi ska ta en tripp i närliggande skog och se om det finns någon fågel där också.

Grattis till fåglarna! Envis dam det där, haha. :-)

2009-08-26 @ 00:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0