Helgen är räddad

Jobbar fredag-lördag-söndag så brist på sysselsättning kommer ej att finnas.

Idag har Väderguden varit snäll mot oss, det har gått att vara ute. *jippie*
Jag och en understimulerad vorsteh begav oss på långrundan imorse, han var laddad till tänderna och gjorde galoppiruett efter galoppiruett i snön när jag sagt ordet med stort V. "Varsågod" betyder hopp-och-lek-gör-vad-du-vill-bara-du-håller-kontakten. Och som han hoppat och lekt. Burit pinnar, grävt gropar, spårat harar, försökt dra loss träd. Ja allt är i sin ordning.

Här hemma har vi tränat på "gå bakom", det funkar bra även om han springer in i knävecken vartannat steg. Men som jag saft förr - jag vill verkligen inte förstöra något så jag är rädd för att korrigera detta. Får väl hoppas att han ser upp någorlunda så han inte fäller mig en vacker dag...

Nu är det utfodring på G:



Villes favoritsovställning:



PS. Om Royal Canin läser detta, så tar jag gärna en present som tack för att jag gjorde lite reklam för er. Till exempel en jacka. DS.


Kommentarer
Postat av: öjebybor

Vi får hoppas att det blir varmare i helgen , så man kan göra någonting ute! I dag när jag kom hem från jobbet hade våra 4 hundar kommit åt en oöppen säck Eukanuba , hade fått upp den och hunnit äta av den oxå och så hade dom kommit åt Linus rum och han har en hel del träbitar till sina ödlor som hundarna hade flisat sönder.Så jag fick börja med att stor städa när jag kom hem:(

2009-02-19 @ 22:16:59
URL: http://pointerliv.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0