Blåmåndag

Ny vecka igen. Bara sju veckor kvar till semestern! :thumbup:

Idag har vi tränat med en liten BC-hane med hanhundsproblem, som efter en stund slappnade av riktigt fint. Ville och jag körde ett par stoppkommandon, några enkla bära-apport-övningar, inkallningar, gå-bakom och linförighet. Sedan gjorde han ett fint sökarbete på en boll som border collien tappat i ett dike fullt med ris. Vorsteh som han är kastar han sig in i vad som helst, plöjer sig igenom så kvistarna flyger och upp kommer bollen! :D

Söt som socker är han, och tar mig tillbaka till tiden i Uppsala, då jag hade en följeslagare i form av samma ras i två års tid. Hon fick dock stanna då flyttlasset bar tillbaka norrut, på grund av diverse mentala problem som klart skulle ha förvärrats av miljöbyte. Kommer aldrig glömma den hunden, och knappast få uppleva den nivån på lydnad heller. :love:

Här är Max:


(hoppas det är okej med ägarinnan att jag lägger upp bilderna!)




I helgen är det proven i Råneå, attans att jag jobbar helg annars hade jag ställt upp och hjälpt till. Ett ypperligt tillfälle att lära sig mer! Jaktprov är definitivt av intresse, det hämmas av okunskap och dåliga nerver :blush: och sedan så räcker inte tiden riktigt till för allt man vill engagera sig i heller. Men vem vet - nästa år kanske?

Lev & må

Kommentarer
Postat av: Maria

Mäh, typiskt! Annars hade du kunnat komma förbi o snusa valpmage :)

2009-07-14 @ 18:35:47
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vi har haft besök av divas förra ägare plus familj. Vad han kan den mannen om hundar och jaktprover , så nu blir det att åka över en långhelg och få hjälp av han. Kommer nog göra susen för tikarna! Fast jag förstod kanske hälften av vad han sa , har svårt att förstå norska! Men Johan pratar ju flyttande norska så han fick vara tolk;)

2009-07-14 @ 22:27:10
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Anonym

Ska du bara ha semester i höst ? Johan ska bara ha semester i höst likaså min arbetskamrat D......Konstigt!!!

2009-07-16 @ 21:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0