Dags för en update

Till att börja med är Ville mycket bättre efter Rimadylkuren. Jag har efter mycket grubbel hit och dit beslutat mig för att avvakta så länge det går med röntgen och eventuella ingrepp. Kan tillägga att han verkligen inte plågas, i synnerhet inte den här tiden med sporadisk jaktträning under lediga dagar som det innebär när man jobbar. Så nu är målet att försöka komma sig ut de dagar det går, ge Ville en rättvis chans i skogen och kämpa för fågelkontakter tills snön hindrar oss.

Dagens jaktsväng var trevlig i det fina vädret. Ville skötte sig ganska bra, även om det märks att han är lite övertaggad efter vilan. Stora sök och brist på kontakt stundvis. Men det är mest i början, efter ett tag har han sprungit bort värsta galenskapen och samlar sig.
Inte ett liv såg vi därute, däremot lite spår. Rådjur, tjäder och något oidentifierbart som såg ut som runda små hundtassar. (mårdhund eller vilsen hund från grannmarken? :S) Inte så konstigt då snön är så skarp och gör det svårt att smyga.
Ville hade ett snyggt stånd, och jag han få lite puls men förstod att det var tomt då mina smygningsförsök måste ha låtit över hela skogen, och den fågel som legat kvar torde ha varit döv... Skickade på honom, och jag lovar att avancen inte saknar fart på den här hunden. Men tyvärr - det var en tom löpa.

Några bilder bjuder jag på från dagen:





Man kan gräva lite så kommer det fram dricksvatten, har Ville kommit på






Vilken strålande dag det har varit. Klarblå himmel och sol. :love:

Slutligen har ett liv släckts idag. Han har spenderat många timmar ute på dessa marker.

Vila i frid farfar.


Kommentarer
Postat av: Maria

Beklagar sorgen :(



Skönt att höra att Ville mår lite bättre nu, aldrig skoj när hundarna mår dåligt :/ Härliga foton, saknar min vita springare när jag ser din bruna :)

2009-10-12 @ 12:11:59
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Anonym

Det är alltid tråkigt när nån går bort .

Men en ny stjärna har tänds på himelen.

Beklagar sorgen så hemsk mycket.

fina bilder du tar!

2009-10-12 @ 22:16:39
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: pappsen

2009-10-13 @ 13:57:29
Postat av: pappsen

voops de blev lite tomt de första //jo han har många timmar där farfar// fina bilder du tar //mvg //tyvärr har vi inte kvar marken nästa år //pga div omständigheter// men de finns mer att hitta /men samtidigt kommer man å sakna den ,kunde ju vartenda träd känns de som kram

2009-10-13 @ 14:02:30
Postat av: Vickan

SV:

Maria - Tack! Förstår att Kekke är saknad.

Åsa: Tack snälla, fina ord.

Pappa: Blir himla trist, ni som haft den så länge. :-(

2009-10-13 @ 16:26:26
Postat av: Ida Tallhed

ja, jätte mysigt =)



fina bilder du har tagit =)

2009-10-13 @ 18:17:24
URL: http://idatallhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0