Deppig hunddag

Veterinärbesöket gick sådär. De är inte längre inne på amputation, utan pratar om kotor och nerver, och att en kapning av svansen kan göra saken värre. Så det blev Vila och Rimadyl i 7 dagar, sedan bokas tid för röntgen. Trist!

Som om det inte räckte med ett sådant besked - en veckas vila från jakten - hittade jag en fästing på sidan av bogen också. Äckliga små djur det där! :mad:

Ville har nu en lugn helg framför sig. Har varit och köpt ett varmt täcke för att han inte ska bli kall på kvällarna. Plus enmassa tuggben och hundgodis (!) för något måste vi roa oss med under viloperioden och vad passar bättre än klickerträning? :D

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Maria

Kanske ett backontrack-täcke skulle kunna snabba på läkningen?

Va bra att veterinärerna gör en ordentlig utredning av svansen :) Hoppas dom hittar felet så han slipper bli av med svansen sin.

Fästingar... tss... Du får flytta lite mer norrut ;)

2009-09-25 @ 16:47:36
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Vickan

SV: Tack för tipset Maria! Det ska jag verkligen kolla upp.

Haha flytta norrut... jo börjar det bli såhär kommer jag snart. :-D

2009-09-25 @ 18:07:18
Postat av: Katarina

Skulle bara meddela att lilla Rambo kom åter samma eftermiddag, envis liten rackare, nosar han upp ett spår så bär det i väg och det här med att komma tillbaka i bakspår verkar han ha glömt av hur man gör.

Hoppas du klarar dig från influensan, den var inte rolig kan jag säga.

Ha det.

2009-09-26 @ 06:47:12
Postat av: Ida Tallhed

de tycker jag verkligen ;)

2009-09-27 @ 22:09:49
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: Ida Tallhed

snygg var väl till att ta i, men tack :) jag gillar kläderna och byxerna var as-sköna :) Tindra verkar må bättre nu, i två dagar åt hon smärtstillande, hon har ont än, men inte lika mycket =)

2009-10-01 @ 08:11:02
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas det löser sig med svansen. Har du lite att göra i helgen får du mer än gärna komma och jobba med mig;)

Ha en trevlig helg och pussa yrvädret från brudarna , då kommer han må mycket bättre!

2009-10-02 @ 13:03:28
URL: http://pointerliv.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0