Tio steg och ett sjunk

Var på utbildning genom jobbet för ett tag sedan där vi lärde oss att endel människor är "Två prat och ett tänk", andra "Två tänk och ett prat". Känner mig nog som den förstnämnda. ;) Rubriken gäller snön som faktiskt bar oss hyfsat idag. Hunden kunde stundvis springa ovanpå skaren hur fjäderlätt som helst, det är inte ens strävt. Ville sprang 1.5 timmar idag utan ajaj i tassarna. :D

Hundar får inte härja lösa i skogen nu när viltet ska till att grädda nya bullar. Tur det finns andra sysselsättningar. Till exempel dumspringa, kampa loss pinnar, bära saker, bära saker eller varför inte bära saker?






Om man tittar riktigt noga kan man få se en skymt av sommaren. Den har bara gömt sig förstår ni.




Min passion för foto bara ökar för varje dag. Håller på och leker mig fram med inställningarna på kameran och även om inga bilder blir perfekta har naturen så mycket vackert att bjuda på:





Nu väntar här en städ-och-röj-kväll och så ska vi göra Fortlaxrundan i rask takt innan mörkret faller.



Kommentarer
Postat av: Nils

Var har du fotat den nedersta bilden?

Det ser nästan ut som varglav?

2010-05-01 @ 21:37:48
Postat av: Vickan

Hej Nils! Den är tagen i Pitsundsskogen, lite utanför Hortlax. :)

2010-05-02 @ 19:12:32
Postat av: Nils

Är det där vad jag tror att det är så titta men inte röra. Den är 10 gånger giftigare än arsenik. Jag har fotat där det finns massor men jag har aldrig hört att den finns så här långt upp.

2010-05-02 @ 21:27:35
Postat av: Vickan

Ojdå det hade jag ingen aning om. Farligt för hundar att få i sig?

2010-05-02 @ 22:49:48
Postat av: Nils

Det har använts för att döda varg med och den är farlig att hantera om man får in giftet i ett sår så kan det vara kört. Men rätt fotograferad så är den vacker och sällsynt häruppe. Låt den bara vara ifred så är den harmlös.

2010-05-02 @ 23:11:21
Postat av: Nils

http://www.nrm.se/sv/meny/faktaomnaturen/vaxter/kryptogamer/manadenskryptogam/lavar/varglavlethariavulpina.1530.html

2010-05-02 @ 23:15:00
Postat av: Vickan

Åh intressant, ska hålla utkik om jag hittar mer. Tack för upplysningen!

2010-05-02 @ 23:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0