Öronsvabb

Ja nu är det dags för öronrensning igen. Det är inte rött eller svullet, så veterinären tänker jag inte ringa än, utan lite hemvård ska provas först. Har hittat en gele med Aloe Vera som är verkar bra. Det är inte så konstigt att det blir såhär, Ville är mer under snön än ovanpå just nu för den bär ju knappt eftersom det mest kallsnöat den här vintern. Och allt den här hunden gör är "mycket och fort" så det är klart att öronen flyger upp och fylls av både vatten och snö när tillfälle ges.
Sedan så skakas det med dunder och brak på huvudet, såpass hårt att det brister något blodkärl längst ut på öronlappen av själva snärten, där blir det alltid lite svullet och går sönder av allt kliande. *suck*
Nu börjar det vara lite bättre, om inte annat kanske tratten åker på någon stund.

Tyvärr jobbas det kväll för min del, annars hade vi slutit upp på ridhusträning. Men har sett till att vara ledig alla torsdagar framöver, så med facit i hand känns det inte så dåligt att hoppa över dagens pass eftersom han ändå kommer kasta sig ner och slabba med öronen titt som tätt vilket tär på koncentrationen.




Kommentarer
Postat av: Maria

Näh, fy så trist. Man märker verkligen hur jobbigt hundarna har när det är problem med öronen :( Min gamla långöra hade dock bara problem en gång och det var jag tacksam för. Även om det slutade med sedering hos veterinären (som det sen visade sig att det inte hade behövts... suck). Kommer inte ihåg vad jag använde för att rensa öronen, kan det ha varit epi-otik måntro..? Sen brukade jag alltid lufta öronen på honom, vickade helt enkelt upp öronlappen när han sov så det kunde cirkulera lite luft. Haha, korsdrag rakt igenom kanske ;)

2010-02-05 @ 11:52:26
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Moster Åsa

Men Vickan. Du har fortfarande julpynt på bloggen. Nu vill vi se lite vårfint.

Mvh moster Å och Zigge

2010-02-05 @ 14:26:30
Postat av: Åsa

Usch med öronen hoppas det går bra att rensa dom. Julpynt på bloggen....härligt tycker jag. Jag har ju fortfarande granen kvar och den lyser så fint ännu, så den får vara kvar ett tag till. Men allt annat har jag plockat bort. Må så gott och hoppas du och ville får en kanon helg. Kram

2010-02-05 @ 18:57:47
URL: http://pointerliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0