Träningslust

Vet inte om det är solen eller vad det beror på, men nu har träningssuget börjat vakna till liv helt plötsligt. Har inte känt ett sådant här driv sedan i somras. Nu längtar jag efter allt som har med träning att göra, har plockat fram massa grejor ur garderoberna såsom apporter, dummies, väskor, klickers, bollar och gud vet allt. Man samlar på sig endel genom åren. :D

Nu längtar vi tills torsdagens ridhusträning, först då får jag veta hur vi ligger till. För vi har inte tränat med andra hundar på massor av månader, ja knappt tränat alls om sanningen ska fram. :blush:

Men nu är det andra bullar, vi ska anmäla oss till lydnadskurs på Brukshundklubben i vår. Höstkurs är uteslutet p.g.a. jakt så våren passar bra. I sommar ska vi träna på rapphöns (50 stycken är beställda!) och då ska stoppet sitta till 110%. Så vi har massa roligheter framför oss nu. :thumbup:

Jag vet att jag både är en dålig bloggerska, plus att det fortfarande snöar härinne, men bara jag får chansen att bjuda min bloggdesignerska på utlovad middag ska jag lägga in en stöt och ta bort tomteluvan också. ;)

Tjing tjong!


Det är nu vi ska använda det som finns mellan öronen, Ville


Kommentarer
Postat av: Åsa

he,he jag har fortfarande kvar min julgran ännu! Blir kul att ses på torsdag.

Kramar från mig och dom fyra brudarna som ligger i soffan med mig:)

2010-02-16 @ 23:12:51
Postat av: Maria

Och jag har börjat ta itu med lydnaden. Man kan ju inte bara träna oseriösa saker hela tiden ;)

2010-02-18 @ 12:57:25
URL: http://tokhund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0