Anmälda till kurs

Då är jag och Ville anmälda till en vårkurs på Brukshundklubben. "Allmänlydnad fortsättning" heter den och jag hoppas vi kommer med. Åsa och Zigge har också anmält sig och vi ska mest troligt få gå i samma grupp. :D
Har gått kursen förut flera gånger och det är basic, men tävlingslydnad kändes lite skrämmande, och alltid lär man sig något nytt, får se andra hundar och framförallt träna. Vi har en himla fin klubb här i Piteå också. :thumbup:

Idag snöar det som vanligt, trots den utlovade finvädersprognosen som kunde skådas tidigare. Nu är det minsann gråa snömoln på kartan. Men men - våren är snart här så det gäller att vara positiv.

Denna lediga dag tar vi det lugnt och ägnas mest åt hussysslor, men snart blir det att bege sig ut i snöyran och göra något vettigt på hundfronten. Ville önskar nog en prommis runt Fortlax så han får sträcka ut långbenen ordentligt.

På torsdag har vi en veterinärtid också. Vaccination och öronkoll, får nämligen inte riktigt ordning på det själv så det är bäst låta dem kolla. Blir med säkerhet antibiotika, been there done that...

Förresten - Ville blev 3 år i fredags! Det är skrämmande var tiden går fort...




Kommentarer
Postat av: Åsa

Så kul att gå en lydnad kurs. Men det blir nog inga problem för er kan jag tro! Grattis till Ville som har blivit stor. Vädret i helgen kommer bli kanon....äntligen fin väder!!!

Kram till er

2010-03-03 @ 22:20:01
Postat av: Maria

Va?! Har Kalven hunnit bli så gammal? Oj, vad snabbt tiden går! Iofs känns det som att jag hämtade hem Pixie igår och hon blir ju snart ett år.

Kul med kurs! Hoppas också kunna gå nån rolig kurs i år, men jag får se vad det blir. Borde iallafall försöka hitta nån tid för MH.

2010-03-06 @ 19:40:03
URL: http://tokhund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0