Dagens jakt

... uteblev!
Men imorgon klaffade saker bättre, så då bär det ut!

Ville har visat sina bästa sidor nu när valpen varit här. Han har lekt försiktigt (så gott han kan) och varit snäll och vänlig mot den lille. När han igårkväll, efter långt tålamod, ville vara ifred med sitt tuggben, försökte han morra - så lågt att det knappt hördes. Fick ingen respons så han klämde i lite hårdare, men lillen brydde sig inte då heller utan stal benet ur munnen på V och gick iväg. Kvar stod Ville med förvånad min.  :-)

Idag har vi tagit en sväng runt elljusspåret, väl hemma tog jag ut apportväskan och körde lite övningar + tragglade lite fritt följ. Det gick ganska bra, men hade hoppats på mer störning i form av folk och hundar. Men folket verkar ha hållt sig inomhus denna kyliga dag?
Har förresten prövat att köra med extern belöning och upplever att han koncentrerar sig något bättre på uppgiften. Kanske börjar använda det mer.
Apporteringsträningen gjorde jag idag enkel - några inkallningar och så fick han plocka upp den från marken och lämna den en gång. Bröt sedan eftersom det gick bra. Jag får bita mig i tungan och inte fortsätta bara för att det är roligt, man ska sluta när det går som bäst.

Imorgon jakt som sagt, ska bli roligt.
Hoppas på att få se en sådan här tillexempel:



Skitjakt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0