Sunday

Jag & Ville har tränat lydnad på förmiddagen, några av Lkl1-momenten, och det gick sådär till en början... med en hund laddad till tänderna av glädje och galenskap krävs det att jag anpassar beröm och belöning exakt rätt för att han inte ska explodera. Och återigen, extern belöning fungerade bäst. Att klämma i med ett "bra" går bara i rätt sekund, det gäller att läsa av honom hela tiden för att inte sabba alltihop. Han är en konst att träna den här killen. Men roligare hund har jag aldrig träffat. Många håller inte med om den saken tror jag... för lätt är han inte. :-)
Han kommer nog bli kanon med lite mognad.

Är sugen på att anmäla honom till en inoff-utställning. Letar och letar... Har ingen lust att åka särskilt långt bara för det, så om inte annat får vi vänta till Vorstehklubbens till våren.
Blev inspirerad igår haha... Var och tankade på Preem då det gick förbi en man med en korthårig vorstehtik. Han kom fram och sa "jag ser att du också har en RIKTIG hund" och vi pratade på. Sedan säger han "men din är ett strävhår ser jag". Jag höll på att tappa hakan, ingen utomstående har någonsin sett det, utan tagit honom för ett korthår. Därför undrar jag - hade karln superbra syn och såg skäggstråna på hundnäsan genom bilrutan, eller ser han ut som ett strävhår? :-P Måste bara våga mig på en utställning snart, för snygg är hunden tror jag mig veta...

Annars på hundfronten... Ska ta en prommis i kylan strax. Ha en härlig arbetsvecka framför mig (kväll-dag-ledig-kväll-dag-ledig-ledig) så det blir jakt till helgen. Kanske även onsdag, känner sig någon manad att haka på - hojta. (L? S?)

Väntar tålmodigt på snön.
Vill helst ha lagom mängd såhär till att börja med. Det vill säga - tillräckligt mycket för att det går att skidra och sparka, och tillräckligt lite för att gå ospårat i skogen obehindrat. :-)

Hej hopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0