Välkommen helg

Efter tre dagars hårt arbete är det nu välkommet med lika mycket ledighet. Är tredagarsledig en gång per femveckorsperiod, alltid lika fantastiskt att känna hur utvilad man blir mentalt.
Idag har jag inte satt min fot i vårdarbetet, utan jobbat med projekt, men vi har älgat på som dårar jag och kamraten som delar detta projekt... Vi har haft två tillfällen förut och då praktiserat själva ide´n med vårdtagarna, men nu tog vi en heldag med förberedande jobb. Det har inneburit allt annat än ordinarie arbetsuppgifter, mer likt vaktmästarens faktiskt. Förutom shopping, massa städning och inredning har vi även hamrat, spikat, borrat, burit, skruvat och svurit. Det resulterade i ett nästan färdigt "Gröna rummet" där våra fortsatta aktiviteter kring projektet ska äga rum. Vi har förvandlat ett tomt och dammigt litet omklädningsrum till ett mysigt avslappningsrum med nästan alla detaljer i grönt. Att det skulle bli sådär jäklars vackert trodde vi aldrig, höll inte på att vilja lämna mysrummet och gå hem sedan alla ljus var tända. Så över förväntan blev det. Tyvärr blev det inga "före-och-efter-bilder", det glömdes i all hast. Funderar på att fuska och knäppa kort på sopcontainern och skriva "före" på det, nästan så illa var det. :-)

Ville har en vilodag idag. Det har flängt endel främmande här och kommer tydligen ett till senare. Under ledigheten nu lär han få enmassa stimulans för kropp och själ så det går ingen nöd på honom.
Går i lite funderingar på att anmäla V till utställning såhär i vintertider. Det finns väl någon inofficiell om inte annat. Måste bara tvinga någon att vara handler först...

Förresten har jag googlat till världens ände för att hitta betydelsen av Villes stamtavlenamn "Geira". Hittar bara ett enda svar på min undran... och det är "Kvinna med spjut"? :-O

Här är han som valp, sovandes i min kusins knä:



Tiden går fort, nu är han såhär stor:



Nu är det kaffe, tjing tjong!

Kommentarer
Postat av: Nina

Blir intressant och se de gröna rummet när man jobbar nästa gång:)

2008-10-30 @ 20:53:49
URL: http://nina88.blogg.se/
Postat av: Ann-Britt

Haha jag har oxå 3-dagars och ska åka till Umeå.........roligt hoppas jag. Men nu sitter jag med feber jag som aldrig brukar vara sjuk. Nåja det är bara att göra sig hård och så ska jag gå och lägga mig nu och vila ordentligt inför helgens begivenheter.

Men det som grumlar det hela lite grann är att 4 av kattungarna har diarré och kräks.

Hoppas du får en skön vila i helgen och skräm nu inte slag på någon under Halloween

Pussa "spjutkvinnan" från oss.

Lät intressant det där gröna rummet, du får berätta mer nästa gång vi träffas

2008-10-30 @ 22:26:16
URL: http://www.norrguld.se
Postat av: Vickan

ABP - Men ajdå, både sjuk och risiga kattungar, så typiskt. :-/ Hoppas att kisseungarna piggnar på sig, att du blir frisk och att Umeå blir trevligt! skickar massa må-bra-energi Spjutkvinnan tackar för pussen. Krya på dig nu ordentligt!

/Vicks

2008-10-30 @ 23:17:52
URL: http://vorstehbus.blogg.se/
Postat av: Nina

Jajamensan de ska jag göra:)

2008-10-31 @ 18:01:14
URL: http://nina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0