Vårdhunden

Idag har vårsolen varit framme, i kombination med varma grader så har man ju längtat ut hela dagen. Men det slog sig så bra att vi kände oss överbefolkade på jobbet, och tog därför en prommis med ett par boenden. Ville fick hänga med i koppel, först på visit hos Djungelmaggan och sedan runt kvarteren häromkring. Efteråt fick han följa med och ligga och vänta medan jag arbetade klart. Han är verkligen lättsam att ha med sig, knäpptyst och jättesnäll. Det kan man inte tro om Ville, men i rätt sammanhang och om folk bara låter bli att hälsa hejvilt på honom, går det skitfint!
Han fick sig en och annan blodpudding under sin väntan. ;P

Under våran Stockholmsresa i maj ska vi besöka ett äldreboende där det jobbar 7 stycken vårdhundar. Ska bli intressant att se hur det fungerar rent praktiskt. :)

Har inte så mycket att berätta om idag. Dagen till trots har jag inte varit med om ett enda aprilskämt, morgontidningens bluffnyhet genomskådade man ju på direkten...;)

Planerar en utflykt på min lediga fredag (jobbade in den i måndags, så det blir tredagarsledigt igen!) och det innebär att fara till Svallforsmarken och skidra. Stoppa Tegsnäs på taket, hunden därbak och en ryggsäck med kaffe/smörgåsar och så kameran såklart. Bege oss ut tidigt på morgonkvisten och bara njuta av naturen, kolla efter spår och kanske se något vilt. Ska genast kika på yr.no och se vad det blir för väderlek. Min far, som för övrigt kanske ville hänga med, sa att det nog ska snöa... hoppas det inte stämmer då blir jag -> :(.

Fridens liljor

Kommentarer
Postat av: öjebybor

Härligt att kunna ta med hunden till jobbet! Tog med mig sigge en gång till mitt jobb , men han vart jätte rädd för brukarna som låter ganska mycket.

Så du ska till stockholm med jobbet , fusk!!

ska ville då ta in på hotell eller???

Lev & må

2009-04-02 @ 21:12:03
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Vickan

SV: Ja det är kul och bra träning! :-)

Min förra hund hängde alltid med när jag jobbade natt på ett demensboende.

Japp, har sökt statliga pengar för erfarenhetsutbyte som det kallas, skitkul blir det.

Och jajemän det blir hotell för Vilde Ville. ;-) Inte så många andra som vill ta emot en hund av den här kalibern, haha. Kan slappna av då han får vara i Trollis och dessutom bo utomhus... ;-)

2009-04-02 @ 21:29:56
Postat av: Tess trött tokig morsa

Hej.

jag bloggar om de du vill läsa så kika in hos mej för att hitta en kalas kompott av allt det DU önskar...



kram

2009-04-02 @ 21:34:56
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0