HD-röntgen eller inte?

Funderar så det knakar kring detta med att ta nya plåtar på Villes höfter. Han är ju röntgad med C/C, utan några tillägg som pålagringar eller slappa leder. Jag vet att det inte är någon katastrof om han hålls smärt och i bra kondition. Men det räcker med att skrapa lite på ytan i avläsningsdjungeln a´la´SKK för att bli sugen på att göra om proceduren. Gäller bara att pluslistan dominerar minuslistan på om det är värt det...

+
- nyfikenheten
- chans för bättre status
- skulle vara oerhört skönt bara vetskapen, OM det mot all förmodan visar sig vara t.ex. B/B
- avelsmässigt för t.ex. uppfödaren
- min motivation att gå jaktprov i framtiden ökar

-
- tänk om resultatet blir sämre!
- endel anser det vara "fusk" (vilket jag inte riktigt kan förstå?) :S




Sedan kan jag inte riktigt förstå varför antalet röntgade hundar är så få. En blick på Hunddata visar att jättemånga struntar i det. Det är ju viktigt för både avelsutvärderingen och ens egen vetskap att få det på papper, särskilt om det gäller en belastad ras.

Jaja, bara fortsätta fundera och det lutar väl åt att min nyfikenhet tar överhand här efter jul. Vi får se!





Idag på väg hem från jobbet vid lunchtid upptäcker jag att jag varit alldeles för optimistisk kring skidåkandet.:blush: Såg hur blåbärsriset stack upp ur snön, och inser att det knappast går så bra att skidra än. Inte i skogen åtminstone. Får hoppas på lite mer nederbörd först. :D


Kommentarer
Postat av: maria magnenat

hoppas ni har det bra!

hälsa alla

2009-12-04 @ 16:24:07
Postat av: Ida Tallhed

de evt jag att de inte är ;) de var en tjej som hade gjort de och en kompis till mig hade sett de.. den glömde min kompis säga vem de var och hpn glömde bloggadressen.

2009-12-04 @ 17:17:46
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: Maria

Röntga om du vill det. Annars är ju c-höfter oftast ingen katastrof. Fusk vet jag inte om det är, om man däremot röntgar gång på gång på gång tills man fått ett "godkänt" resultat och sen använder hunden som avelshund så kan man ju börja fundera ;)

Jag erkänner att min förra hund inte var röntgad, däremot kommer min nuvarande att röntgas. Trots att det är en ras som inte ens har röntgenkrav på avelshundar...

2009-12-04 @ 17:32:22
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: johan

OBS!!! vi skojar bara med min mamma som läser bloggen och insinuerar därför att det är till pappa.........hehehehehehe

2009-12-06 @ 10:13:16
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: abp

Tjao!

Idag skulle jag behöva göra en röntgen på mina höfter, känns som om jag hade DD höfter. var ut med Boss i tre timmar igår och gick över stock och sten för att fixa till spåret som ska köras upp när mera snö kommer.

Annars allt väl?

2009-12-06 @ 13:56:07
URL: http://www.norrguld.se
Postat av: Ida Tallhed

jag höll också tummarna ! :/ men icke.. men jag ska lämna in en ansökning nu snart till augusti. tydligen så bestämmer dom i tur och ordning efter hur anökningarna kommit in vem som kommer in. dom läser de man skrivit, tar ett beslut.. nej eller ja. och när alla platser är fyllda så är dom de.. han hade dock läst mitt brev så när jag ringde in idag och sa "hej, mitt namn är Ida..." då sa han "jahaaa. hej.. Ida Tallhed? jag mins ditt namn väldigt tydligt" de käns som att de borde vara ett tecken på att de jag skrivit i alla fall varit av intresse?

2009-12-10 @ 20:56:45
URL: http://idatallhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0