Välkommen 2009

Så var det nytt år, och man inser att tiden går snabbare och snabbare. (tycker det var "millenium" nyss!) :-)

Firandet igår var lugnt och trevligt. Det åts god middag, spelades tv-spel (barn och vuxna män), diskuterades och mystes. Själv var jag chaufför åt andra gästerna eftersom jag äter penicillin och skulle upp och jobba. Plus att jag vill ägna mig åt hunden denna dag då världen består av konstigheter och smällare. Tycker vansinnigt synd om alla djur som blev skrämda igår. :-(

Hunden härhemma, han hängde med på partajet och spenderade kvällen sovandes i buren. Han skötte sig klanderfritt!
När vi var ut på rastningsrundor small det högt ibland (varför kan inte folk vänta?) och han reagerade med att vifta på svansen, titta på mig och tyckte: "Nu kommer snart fågeln matte!"
Han är stencool. :-)
Tolvslaget firade jag och Ville inomhus i köket. Hade på bakgrundsljud från tv:n mm, och gjorde inte saken det minsta märkvärdig utan satt bara och läste en tidning bredvid, och ignorerade honom. Han lyfte på huvudet en gång, kollade på mig och sedan var det tassarna i vädret och snart snarkade han högt. :-)

Han hade besök utanför "kojan" av småfolk ibland:



Annars såg det ut såhär:



Glada diskussioner blev det:


Kommentarer
Postat av: Ida

jo de ska bli kul. jag längtar verkligen hur mycket som helst efter att få hämta min lillr schäfer valp som ska heta Hera. Den har dessvärre ingen stamtavla, de är något som inte är kollat på pappan innan tiken blev gravid så den kan inte få nån stamtavla. Men båda föäldrrna är friska och jag har noga funderat över mitt val. En stamtavla krävs för utsällning och liknande, men jag tönker inte ögnsa mig åt de utan tänker nog träna på annat vis. Min granne tyckte jag var knäpp i huvet som köper en valp utan stamtavla, men jag har noga tönkt och så blir de.. (får den givetvis billigare på grund av de) men den är i alla fall renrasig. =) jag längtar sååååååå mycket och Tindra verkar förstå att de är en til vovsing på gång.

2009-01-02 @ 00:17:38
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: syrran

fina bilder du lägger ut, men du kunde väl ha redigerat bort mig och bara tagit med småfolket som gör sig betydligt bättre på bild... Tack för trevligt sällskap iallafall! Maken hälsar (han tycker du borde ha sökt tillstånd för bilden på honom...:) Vi hörs!

2009-01-02 @ 22:43:21
Postat av: Vickan

Haha, hörni ni blev ju så fina. :-)

Förresten ska ni nog börja med att stämma vissa andra, yngre, medlemmar i våran syskonskala som publicerar långt mer osmickrande bilder än såhär. :-)

2009-01-02 @ 23:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0