Äntligen lite ledigt

Morgondagen är väldigt välkommen kan jag tala om. Gillar mitt jobb men är just nu ovanligt utmattad och behöver en paus. Har som vanligt planerat in åtminstone halva dagen, såsom förrådsstädning och soptippsbesök på morgonen (S & släpet anländer 8:00) plus endel på hundfronten. Ska även storstäda och mäta gardinlängder från ett tyg jag köpt idag osv... Men - när allt är färdigt och viltspåret ligger och ruvar - då ska här badas badkar och vilas i flera timmar. Längtar efter det, och då fattas egentligen bara någon som serverar kalla paraplydrinkar där bland skummet så är livet perfekt. :D ;)

Idag har jag kompat och gått hem tidigare, hunnit med en cykeltur med Skägglös (springern har inte kommit :( ) samt tagit tag i något vi inte lagt krut på senaste veckorna... Linförigheten!
Klickern åkte fram, och vips förbättras momentet avsevärt, med ögonkontakt och hela kittet. Ska nu banne mig träna på detta 10 minuter per dag framöver.

Viltspår imorgon. Samma princip som sist, inget slit-och-släng utan jag korrigerar farten. Ingen ska behöva riskera att ramla ihjäl sig därbak i linan för att han väljer att älga fram som en dåre. Får se om man minns senaste tillfället, hyser inga förhoppningar om det utan vore mycket förvånande om så var fallet. :D Bara att traggla på!

Vädret är mysigt, sommarvarmt ikväll och den tunga luften har blivit lite bättre. Mitt på dagen bjöd himlen på ett skådespel av blixtar och dunder, det sägs att den riktigt värmen kommer nu och det får vi väl hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0