Skidtur i orrskogen

Idag på eftermiddagen/kvällskvisten tog vi en liten skidtur och tänkte få se några orrar, ingen fågel såg vi men många spår! Riktigt läckert att se var de legat, och vingslagens konturer:




Djup snö var det:



Och goda dofter tyckte Ville:



Mina trogna kamrater som bor hos mig över vintern:



Jag kan lova att det inte gick att ta sig fram utan skidor, man sjunker oerhört djupt.
Slog en sedvanlig vurpa i lössnön (!) och det kändes som att kräla i kvicksand. Fick helt enkelt krypa ut till skoterspåret för att ha en chans att få på mig skidorna igen. :-)

Efteråt blev det till att avnjuta en god middag, tack tack!

Kommentarer
Postat av: papsen

jo iår är de djupsnö!!!!!man är inte ledsen att skotrarna kör omkring nä hurra för skoterspår kramar,,,,,,,,,,,,

2009-03-08 @ 12:10:25
Postat av: Caroline

Vad härligt det såg ut! Man börjar verkligen längta till hösten! Lättare att ta sig fram å förhoppningsvis mer fågelkontakter :) Det blir spännande å följa pojkarnas utveckling. Se om uno behåller sitt fina sök eller om han får en personlighetsförändrig som vissa verkar få andra jakthösten :) Hoppas även att det ska lossna vid fågelkontakterna så han förstår att vi jagar tillsammans :) Vi hörs! Hälsn. Caroline, Uno å Lex

2009-03-08 @ 13:01:05
Postat av: öjebybor

Vilka härliga bilder på ville! Hoppas ni hade en trevlig skidtur:)

2009-03-08 @ 16:12:42
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Maria & Kekke

Härligt! Nästan så man blir sugen på att ge sig ut på en skidtur, men bara nästan ;)

Jo, tänkte bara säga att ungefär halva eran presentation inte syns på min dator. Kanske bara är så hos mig?

Ha det bra!

2009-03-09 @ 18:44:22
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Moster Åsa

Kanske jag skaffar ett par skidor nästa vinter och hänger på i skidspåret med Zigge. Kram moster

2009-03-10 @ 09:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0