Slask

Bara för att jag tänkte hinna åka lite längdskidor blev det nu blött och slaskigt.:rolleyes:  Snön som kom i helgen håller på att smälta bort, och världen består av vatten och smutsiga snökarmar.

:thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Nu har jag inte testas just dessa skidor ännu, men har mina aningar om att det inte blir någon vidare fridfull tur på underlaget som råder, förmodligen lär det fastna en hel del därunder. Men men, det kan ju frysa på igen, så vem vet jag kanske hinner med en sväng före sommaren vi får se. ;)

Egentligen klagar jag hemskt mycket på vädret nuförtiden, helt omedvetet. Börjar man bli gammal och bitter? ;P
Våren är på ingång, och snart är dagen här då det går att röra sig ospårat i skogen. Så jag ska sluta klaga. *lovar*

Vilde Ville, han är nu helt frisk och fräsch från öronbesvären. Alla vet vi hur karlar påverkas av att vara sjuka - så även den här hunden. Han blir ju bevisligen lite tagen av minsta lilla (samma när han hade vattensvans!), och beter sig "märkligt", på ett sätt som endast jag märker. Det handlar om småsaker, till exempel att han ligger kvar i bädden på morgonen tills det är dags att gå ut. Nu när han är fit for fight igen har man en kall hundnos i ansiktet när väckarklockan har ringt. Ofta står han där "näsa mot näsa" och viftar på svansen (läs: hela kroppen) med ett tuggben i munnen. Det finns ingenting som heter ligga och dra sig numera, nej den tiden är förbi.:love: ;)

Slänger in en kul höstbild som visar Villes rätta jag:


Kommentarer
Postat av: abp

Nämen ta nu och lägg bort skidorna som jag gjort redan efter första turen, var bara alltför jobigt att staka sig fram, puh har ont i armarna än....

Vill att det ska vara kalla nätter så mitt spår inte töar bort för sen blir det kört för mig på mina skogspromenader.

"Mors lilla Olle i skogen gick, brumelibrum vem kommer snart fram??"

2009-03-31 @ 23:12:42
Postat av: Anonym

Det är inge kul när föret är kass! Men nu när det är så härligt ute ,så är det så himla skönt att ta sig en tur med skidorna . men tror att det är bäst före på fm. Ha det så gott , härlig bild på ville!!!!

2009-04-01 @ 13:21:43
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Vickan

SV: abp - nejnej du är pessimist!

På fredag bär det av till Svallfors, häng med mig där så är du björnfobibotad sen, det blev ju jag efter ett tag (nåja, till 95% iaf). Skidfantast kan jag inte lova att du blir däremot, tror inte jag är något vidare bra exempel med tanke på vurp-statistiken och antalet blåmärken/sträckta knäleder/ryggsmärtor/uttänjda minisker osv osv... Men resten ligger under garanti!

;-)

2009-04-01 @ 16:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0