I´m home

Både jag och hunden somnade ovaggade igårkväll. Jag efter SPA-resa med roligheter och sömnbrist, Ville efter två dagar i Trollis med allt vad det innebär. Det påstås att han skött sig bra, och jag får tro dem. ;p Fick en grundlig rapport från vistelsen, och för att ge ett par exempel så var S ute i skogen och promenerade med V lös då det dök upp en tant med stavar runt hörnet. Hon visslade och Ville hade kommit som ett skott, satt sig vid hennes sida och suttit klockrent medan damen passerade. En kommentar i stil med "oj så lydiga hundar du har!" hade hon fått till råga på allt. :D;)
Något som jag totalt förträngt är att husfolket S & P numera är kattägare. Och även om Vilde Ville levde med en katt härhemma första året, så har jag sett en viss skillnad gentemot främmande katter. Det som lyser i ögonen på honom är inte enbart av kärlek om jag säger så. Är aldrig orolig om jag är i närheten och kan korrigera, samt kissen befinner sig i trängt läge och kan fräsa ifrån - då backar han. Får han däremot upp jakten och hinner ikapp på en öppen sträcka, ja då nyper han den nog...
Hur som helst så kom husfolkets katt fram till V ute på gården, och Villes ögon hade börjat glöda på ett vis som bara annars syns i jaktsammanhang. Han hade verkat ta emot den vänligt - men hips vips så öppnades vorstehkäften och S kan nog vara glad över att hon var snabb med korrigeringen, för han avbröt lika fort.*pustar ut*
Så det gick bra, väldigt skönt må jag säga för det hade varit enormt pinsamt om han skridit till verket! :bigeyes: ;)

Idag är en sådan dag då allt får stanna av och vara passivt. Ville får en paus och ta igen sig han också, han är totalt slutkörd i hjärnan och det passar mig utmärkt efter resan. Ska arbeta 7 timmar ikväll så energin behövs till det. Vädret är varmt och fint, så lite harmerligt känns det ju, men samtidigt behöver jag bara slänga en blick ut på balkongen om det dåliga samvetet gör sig påmint - en utfläkt, snarkandes hund ligger där och är nöjd med livet. :D

Min bloggdesigner har gjort en ny header åt mig, så strax ska bilderna bytas ut mot något vårfräscht och utan mig på bild utan bara en snygg hund. ;p:D;) (om du inte frågar en viss finsk domare förstås!)

Tack & hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0