Regn & rusk

Och jag klagar inte. Det har varit så himla fint nu i flera veckor, så regnet känns riktigt uppfriskande. :)

Igår kördes det med klickern, och lite fart på apporteringen har det blivit. Det handlar mycket om dagsformen på den här hunden, vissa dagar ger han mig fingret och spottar ut den och andra går det bra.
Har tränat på att greppa apporten från min hand samt från golvet, med tempo. Han är helt klockren när det gäller att hålla, är den väl mellan tänderna så hålls den där i ett stilla och fint grepp. Men viljan att gripa är dålig. Det är som att jobba med en tjurig gammal ko ibland, tala om att hundar kan tala med kroppspråket.
Det var roligt att få upp farten i momentet, och på så kort tid. Om det är klickermetoden eller mig det handlar om låter jag vara osagt, kanske den här sortens träning passar oss eftersom det gör mig tydligare vilket passar den här hunden?

Sitter här med färgmedel i håret (!) och om några timmar bär det iväg till Storstaden. Ville ska bo hos sina favoriter och om jag inte misstar mig kommer tiden i hundgård delas med en finnspetsbrutta. Så nog lär han trivas. ;)

Hej svejs för ett tag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0