Sommar i luften!

Befinner man sig i lä idag är det nästan för varmt för långärmat.
Det börjar spira också, gräset längs vägkanter och husväggar är grönt och björkarna knoppas.
Och det är bara fjorton och en halv vecka till jakten! :D
Äntligen har septembertavlorna kommit upp på jobbet, så även jag får skriva semestern. Preliminärt blir jag ledig vecka 36-37-38-39. Har inte avtalat exakt med Villes husse hur han vill jaga, kanske premiärveckan (35) men det där hinner vi göra upp.

Idag har Ville och jag tagit en rask promenad ett par kilometer runt vårt fina elljusspår som nästan syns från köksfönstret men vi aldrig utnyttjar. :blush:
Där färdas allt möjligt, och jag ids inte ha tummen i ögat på en springsugen vorsteh, ska han gå lös där är det strikt kloss-mot-benen som gäller, och hur kul är det...
Så fort vi får skogsmark under fötter & tassar stannar Ville och tittar på mig. När jag fortsätter framåt ser han förvånad ut, och söker ivrigt ögonkontakt och tycker att jag är konstig som inte knäpper lös honom. :D

Ikväll ska vi träna i grupp, och före det tänkte jag att han ska få springa av sig i Trollis litegrann. Finns både älg, rådjur och en kvarglömd (?) renflock i området, jag är beredd på det och ser det som utmärkt störning.
På gruppträningen ska vi bara öva inför utställningen. Främst linförighet och friställning. Börjar bli en smula nervös inför lördag, usch vilka dåliga tävlingsnerver man har. :S

Några vårbilder från Hortlaxskogarna:



Vattenhunden (han hade hoppat om jag inte hållt i kopplet) :D





Kommentarer
Postat av: U.R

Här i söderns nejder hade vi -2 grader i dag på morgonen.. :( Ska ju vara sommar nu!



2009-05-15 @ 06:02:58
URL: http://jaktomat.blogspot.com/
Postat av: Vickan

SV: Minusgrader nu?! Världen är konstig. :-)

2009-05-15 @ 11:40:03
Postat av: ☆ Ida Tallhed - norrbottens stolthet ;)

haha, ja de har du rätt i. kasta all elektronik vore skönt ibland xD

2009-05-15 @ 12:47:31
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: pappsen

hej ska upp till jaktmarken med ved + förbättra ett älgtorn nästa helg ,,du kanske kan komma du åxå behöver lite handräckning tänkte passa på innan dom små (myggen) kommer .vi hörs kram

2009-05-15 @ 13:30:29
Postat av: Anonym

Lycka till i morgon , men vi ses ju där!

Kramar från oss i öjebyn.

2009-05-15 @ 15:45:21
Postat av: Anonym

SV: Pappa: Klart jag följer, är ledig nästa helg.

2009-05-15 @ 17:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0