Dagens rapport

Morgonturen gick vi alla i samlad trupp till ett område med mycket sankmark som vi sett ut på kartan. Hundarnas jobb kan vi inte klaga på, de söker intensivt med bra fart och koncentration. Det har hänt mycket med Villes mognad på ett år som sagt. Inget svammel överhuvudtaget nu, han har ett fint driv och fokuserar enbart på jakten. Det är så man blir tårögd. :love:
På hemvägen stötte vi en orrkull, flera skottchanser hade funnits om vi bara reagerat snabbare och inte behövt börja viska åt varandra vad var och en ska göra. :blush: Ville gick bakom och kopplades, vill ju inte skjuta i träd för honom... Hur som helst drog allihop vidare just när den hundlöse skytten laddat bössan. Sådant som händer!

På eftermiddagen tog jag och Ville en egen runda. Ingen fågel i sikte, men god vittring på ett ställe. Han är något mosig efter många jaktdagar i sträck, och fick därför ett lätt pass. Börjar bli tunt över revben och ryggrad nu, även tassarna är lite nötta, så jag sparar hellre på hans krafter, det tjänar vi på många gånger om.

Så tyvärr - inget vingbeklätt på garageväggen ännu. Kamraterna är ute på vift så jag ska aldrig säga aldrig... i bästa fall gör jag väl en uppdatering under kvällen. :D ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0