Veterinär imorgon

Imorgon har vi fått en tid, för en andra check av svansen.
Har även pratat igen med Agria angående vad som gäller, och det låter som om detta kommer att gå smidigt så länge veterinären intygar att amputation är rätt lösning. Försäkringar är en riktig djungel, man blir aldrig klok på vilken som bäst. Nu skulle de ha mig till att teckna en "användbarföräkring", men det känns ju knepigt för det är just användbar som hunden kommer att bli efter ingreppet! Jaja, det blir nog bra. :D

Ville är inte riktigt i form än, trots flera dagars vila från fågelarbete. Han är pigg och glad, men saknar litegrann av sin normala fart inbillar jag mig. Svansen ser ut som en banan, och förmodligen är han lite besvärad av den trots att det inte märks på andra sätt. Helt adekvat för en vorsteh. ;)

På måndag börjar allvaret om. Varit upp på jobbet och lagt julschemat plus tagit hem det nuvarande, och jag fick en glad överraskning över mina kommande arbetsveckor som ser betydligt luftigare ut än jag mindes. Lär finnas tid för ganska många jaktförmiddagar framöver.

Helgen kommer att spenderas på stugan, och jag riktigt längtar efter lugnet därute bland tallar och granar. :love:




Kommentarer
Postat av: Ida Tallhed

jag längtar tills trean kommer ut =)

2009-09-24 @ 12:31:41
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lycka till hos vetrinären:)

2009-09-24 @ 17:41:43
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Sandra och Wilma

Haha... Det måste ha varit nått sånt=)

2009-09-24 @ 21:45:11
URL: http://sandrafjallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0