Klobesvär och kurs

Kursen i torsdags var jättekul. Även om jag inte känner mig helnöjd med våran prestation så klarade vi alla moment och Ville var så duktig. Det är jag som behöver träna. :)
Vi är 10 hundar i gruppen, mest stora, och allt känns så himla roligt och motiverande. Ikväll är det dags för andra träffen.

Ville har flisat sönder en klo på höger framtass litegrann. Han haltar inte, men ömmar när man är där och klämmer. Jag låter honom springa av sig på mjuka ängar varje dag och håller koll så att det inte blir sämre. Lite trist att inte kunna röra sig på roligare ställen, följa grusvägar osv, men det får bli såhär ett tag, inget att göra åt det. Bara ta på sig stövlar och bege sig ut efter ängskanterna, spana in alla vårbäckar och ströva i lugnet med fågelkvitter är ganska mysigt det också.

Igår fick vi lite sällskap på ängen. Ville har inte förstått det där med att ragga smidigt. :D





Och så en bonusbild:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0