Det går framåt

Just nu är jag himla nöjd med min och Villes insats på lydnadsfronten. Måndagens gruppträning gick sisiådär... men sedan har vi tränat litegrann varje dag och vårat samarbete har fått sig en rejäl sving framåt känns det som!

Senaste tiden har vi tränat kring villakvarterens gator på kvällarna, med naturlig störning i form av allt mellan himmel och jord - hundar, ungar, bilar osv. Jag stoppar kopplet i fickan för det är bara i vägen, och så kör vi apportering, gå bakom och inkallningar. Och även fast jag får ha "tummen i ögat" så litar jag till 100% på Ville. Fortsätter det såhär kommer vi att göra stora framsteg.

Så en eloge idag till min fine hund!

Kommentarer
Postat av: öjebybor

Kul att det fukar så bra! I dag så tränade jag in kallning på tikarna , för Minja och Diva funkade det hur bra som helst. Men för ada funkade inte , hon ville bara springa och busa hela tiden! Så i morgon blir det mer träning på kajen för hundarna...

2009-01-22 @ 16:17:44
URL: http://pointerliv.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0