Ny vecka

Så var det måndag igen, en ledig sådan efter jobbarhelgen, alltid lika skönt. Fast alltid går den så fort. Klev upp före tuppen och lade viltspår, for sedan hem och kröp ner i sängen igen - hurtigare än så var jag inte idag. ;)

Ville har haft en bra hunddag, med både ordentlig motion och mental stimulering i form av viltspår och grupplydnad.
Det sistnämnda bestod i och för sig "bara" av en timmes ligga-stilla-och-vara-tyst  vilket gick sisådär. Min ork och lust för att vara pedagogisk och alert tröt litegrann ärligt talat, efter en hektisk dag och till råga på allt surströmmingsmiddag hos Mona. :blush: ;)
Spåret däremot, det gick fint. Provade korrigera farten, vilket var framgångsrikt. Har hittat en metod som fungerar, nu gäller det att traggla vidare tills det sitter. Provanmälan börjar närma sig sakta men säkert...

Vädret är konstigt, ömsom sol och ömsom regnskurar.
Luften är tung och myggen är rabiata som aldrig förr. Eller så glömmer man från år till år. ;)
Det positiva i kråksången är att mycket mygg betyder många fåglar. :D

Nu vilar vi inne i värmen resten av kvällen...


Älgskankar ska dö tycker Ville


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är helt sjukt vad myggor det är! När vi var i gällivare sa jag till en kvinna att det kanske är bra att det regnar för då slipper vi myggorna. Men hon sa att myggorna har inte kommit ännu för det är för kallt. Jag tycker du är duktig att komma ut med ville , önskar att jag har din årk med mina tikar:)

2009-06-17 @ 14:25:06
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Anonym

2009-06-18 @ 13:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0