Apport på programmet

Det är ju faktiskt ljust ett tag på kvällarna nu, underbart när man hinner få lite ljus även efter arbetsdagen!

Körde lite apportering innan vi begav oss ut på en tur efter skoterspåren, kameran fångade dock inga bilder värda att se på grund av det dassiga väder som verkar hålla i sig. En suddig apportbild kan jag slänga upp:



Det var ett tag sedan vi tränade, så nu kändes det som hög tid att damma av apportbocken igen.
Ville gjorde ett bra jobb, han var lämpligt lättmotiverad och bara en gång fipplade jag till berömmet och hunden exploderade så träbocken flög i snödrivan. Det är smällar man får ta!

Imorgon tror jag vi ska köra ett till pass och då ska jag fokusera på gripandet.

Ville trivdes bra på Hotellet igår, han var riktigt trött efteråt, trots att jag inte hann aktivera honom med någonting alls på grund av att klockan blev så sen... Men dagens intryck gav rejält med hjärngympa tydligen. :-)


Kommentarer
Postat av: Maria & Kekke

SnyggVille!

2009-03-11 @ 09:20:29
URL: http://tokhund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0