Gruppträning i ridhus

Kvällens träning gick riktigt bra! Jag krävde ingenting av Ville förutom vanligt hyfs, och han var riktigt lugn och fin.

Nu är motivationen på topp så nästa gång ska jag avancera och köra riktig lydnad. Ska banne mig se till att träna hemma varje dag fram tills dess. För att få lite struktur bestämmer jag ett fåtal momtent att nöta i en veckas tid, och sedan känna efter hur det ligger till. Det vi kommer lägga krut på till att börja med är:

*Linförighet/fritt följ
*Inkallning - få upp farten!
(jag har en förmåga att dämpa för mycket och då går han ner i släpande skritt...)
*Positioner
*Ögonkontakt/fokus

Nu är 2 par Tegsnäs spända på biltaket så imorgonbitti bär det av ut i snön igen...

Jalla jalla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0